هوش مصنوعی

February 10, 2024
1:22 شنبه، 21ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160342

تیم جدید OpenAI برای مطالعه در مورد ایمنی کودکان

منبع: Digiato

OpenAI، استارتاپ سازنده ChatGPT، با وجود نظارت فعالان این حوزه و همچنین والدین، تیم جدیدی را تشکیل داده است که هدف آن مطالعه در مورد راه‌های جلوگیری از سوء استفاده از کودکان با کمک ابزارهای هوش مصنوعی است.

براساس گزارش تک کرانچ، OpenAI در صفحه آگهی‌های شغلی خود به تیم امنیت کودکان اشاره کرده است و می‌گوید که این تیم با گروه‌های حقوقی، تحقیقاتی و قانون‌گذار OpenAI و همچنین شرکای خارجی همکاری می‌کند تا بتواند «فرایندها و حوادث» مربوط به کاربران زیر سن قانونی را مدیریت کند.

در حال حاضر این تیم به دنبال استخدام یک متخصص اجرای ایمنی کودکان است که وظیفه او اعمال سیاست‌های OpenAI در زمینه محتوای تولید‌شده توسط هوش مصنوعی و همچنین کار روی فرایندهای بررسی مرتبط با محتوای «حساس» (احتمالاً مربوط به کودکان) است.

کودکان و نوجوانان در حال حاضر بیشتر از قبل برای انجام تکالیف خود و همچنین مسائل شخصی از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. براساس یک نظرسنجی که توسط مرکز دموکراسی و فناوری انجام شده است، 20 درصد کودکان از ChatGPT برای مقابله با اضطراب یا مشکلات مربوط به سلامت روان، 22 درصد برای مشکلات خود با دوستان و 16 درصد برای درگیری‌های خانوادگی کمک گرفته‌اند.

با این حال، برخی افراد از این موضوع به‌عنوان یک زنگ خطر یاد کرده‌اند.

تابستان گذشته، برخی مدارس و کالج‌ها تلاش کردند تا استفاده از ChatGPT را به دلیل سرقت دبی و ترس ارائه اطلاعات نادرست ممنوع کنند. هرچند از آن زمان تاکنون برخی از این محدودیت‌ها برداشته شد‌اند، اما پتانسیل ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد اطلاعات نادرست یا تصاویری که باعث ناراحتی دیگران می‌شود، همیشه عامل نگرانی بوده است.

OpenAI که با انتشار مدل هوش مصنوعی ChatGPT نام خود را به سر زبان‌ها انداخت، در چند وقت گذشته با نگرانی‌های زیادی از سوی فعالان و کارشناسان مواجه شده است. این شرکت در همین راستا اخیراً اعلام کرده بود برای تشخیص محتواهای ساختگی، به تصاویر DALL-E 3 واترمارک اضافه می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.