امینت

تلفن همراه

February 10, 2024
1:31 شنبه، 21ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160354

سرقت میلیون دلاری یک محقق امنیتی از اپل

منبع: Digiato

ظاهراً یک محقق امنیتی که مشکلات اپل را به آن گزارش می‌دهد، در ماه ژانویه به‌دلیل کلاهبرداری چند میلیون دلاری از این شرکت دستگیر شده است.

براساس گزارش‌های منتشرشده، این محقق با نام «نوآ راسکین-فریزی»، همراه با همدست خود به سرقت بیش از 3 میلیون دلار متهم شده است که شامل حدود 2.5 میلیون دلار کارت هدیه و بیش از 100 هزار دلار هزینه مربوط به «محصولات و خدمات» می‌شود.

هرچند در پرونده‌های دادگاه مستقیماً به اپل اشاره نشده، اما از یک «Company A» بدون نام مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا صحبت شده است که می‌تواند اپل باشد. همچنین دادگاه توضیح داده که یکی از مجرمین از کارت‌های هدیه خود برای «خرید Final Cut Pro از اپ استور Company A» استفاده کرده است و اپل تنها شرکتی است که این محصول را می‌فروشد.

طبق توضیحات دادگاه، در سال 2019 فریزی و همدستش از یک ابزار بازیابی پسورد برای دسترسی به حساب کارمندی که متعلق به شرکت بی‌نام «Company B» بوده، استفاده کردند که خدمات مشتریان اپل را انجام می‌دهد. بااین‌وجود، فریزی به سیستم کارمندن دیگر و سرورهای VPN شرکت B دسترسی پیدا کرده است. به همین طریق، او توانست وارد سیستم‌های ا‌پل شود و سفارشات جعلی را برای محصولات آن ثبت کند.

طبق این گزارش، او ظاهراً از ژانویه تا مارس سال 2019 از برنامه اپل سوءاستفاده کرده است.

فریزی که اپل در سند پشتیبانی مربوط به ماه ژانویه از او برای پیداکردن چندین باگ در سیستم‌عامل macOS Sonoma تشکر کرده بود، اکنون به کلاهبرداری، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و سوءاستفاده رایانه‌‎ای و آسیب عمدی به رایانه محافظت‌شده متهم شده است. او باید تمام اجناس مسروقه را برگرداند و درصورت محکومیت، ممکن است به بیش از 20 سال زندان محکوم شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.