هوش مصنوعی

February 10, 2024
1:34 شنبه، 21ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160357

چت‌بات Bard گوگل به Gemini تغییر یافت؛ انتشار اپلیکیشن اختصاصی برای اندروید

منبع: Digiato

گوگل رسماً نام چت‌بات Bard خود را به Gemini تغییر داد و همچنین اپلیکیشن اختصاصی آن برای اندروید را منتشر کرد. علاوه‌براین، غول موتور جستجو Gemini Ultra 1.0 را به‌‎عنوان بزرگ‌ترین و تواناترین نسخه از مدل زبانی بزرگ خود در دسترس عموم کاربران قرار داده است.

هم‌اکنون از طریق آدرس اینترنتی Gemini می‌توانید از چت‌بات گوگل استفاده کنید و اپلیکیشن آن نیز در گوگل پلی در دسترس است. اپلیکیشن Gemini را پس از نصب می‌توان به‌عنوان دستیار پیش‌فرض گوشی خود تنظیم کرد، به این معنی که جایگزین Google Assistant می‌شود. گوگل در چند وقت گذشته تصمیمات زیادی درباره دستیار هوشمند خود گرفته است و حالا به‌نظر می‌رسد که به Gemini به‌عنوان آینده این بخش نگاه می‌کند.

«سیسی هسیائو»، مدیر Bard که اکنون نام آن به Gemini تغییر یافته است، می‌گوید: «فکر می‌کنم این یک قدم بسیار مهم اولیه برای ساخت یک دستیار هوش مصنوعی واقعی است. [Gemini] مکالمه‌ای، چندوجهی و مفیدتر از همیشه است.»

هنوز هیچ اپلیکیشن اختصاصی برای iOS منتشر نشده است، اما همچنان می‌توانید از طریق اپ Google به تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی آن دست پیدا کنید. برای اینکه اهمیت Gemini برای شما روشن شود، طبق گزارش ورج، غول موتور جستجو در بالای اپلیکیشن موبایل Gemini از دکمه‌ای استفاده کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد وضعیت برنامه خود را از جستجو (Search) به Gemini تغییر دهند.

به‌جز حذف Bard، هیچ تغییر قابل‌توجه دیگری در چت‌بات گوگل دیده نمی‌شود و همچنان می‌توانید از همان قابلیت‌های هوش مصنوعی قبلی بهره ببرید.

حتی با وجود این تغییر، اکثر کاربران همچنان از نسخه استاندارد مدل Gemini که با نام Gemini Pro شناخته می‌شود، استفاده خواهند کرد. برای استفاده از مدل پیشرفته‌تر Gemini Ultra، باید برای اشتراک Gemini Advanced ثبت‌نام کنید که به‌عنوان بخشی از طرح جدید 20 دلاری Google One AI Premium فروخته می‌شود و 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی Google Drive و سایر ویژگی‌های اشتراک Google One را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. همچنین اشتراک آن را می‌توان به‌صورت جداگانه و با هزینه ماهانه 20 دلار (مانند ChatGPT Plus) خریداری کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.