5G, 6G, vRAN, OpenRAN

خبر اول

February 11, 2024
11:38 یکشنبه، 22ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160364

برای فروشندگان تجهیزات مخابراتی؛ انتظار ادامه دارد!

ICTna.ir – شرکتهای Viavi Solutions و Clearfield جدیدترین فروشندگان تجهیزات شبکه های مخابراتی هستند که در مورد اینکه اپراتورها چه زمانی ممکن است هزینه کردن برای شبکه های خود را از سر بگیرند، پیشبینی هایی دارند، البته به نظر میرسد این هزینه کردها ممکن است امسال محقق نشود. فروشندگان تجهیزات مخابراتی در سراسر جهان همچنان منتظر هستند تا اپراتورهای شبکه هزینه کرد برای توسعه و نوسازی شبکه های خود را از سر بگیرند. اما مشخص نیست چه زمانی این پیشبینی ها محقق خواهد شد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در آخرین مورد Viavi Solutions و Clearfield هر دو نتایج ضعیفی را در هفته گذشته گزارش کردند و هر دو پیشنهاد کردند که اپراتورهای شبکه همچنان از پروژه‌های جدید خودداری کنند در حالی که از تجهیزات هیجان‌انگیز استفاده می‌کنند در حالی که منتظر سوبسیدهای دولت ایالات متحده آمریکا برای ورود به بازار هستند. Viavi تجهیزات تست و اندازه گیری شبکه را می فروشد، در حالی که Clearfield تجهیزات فیبر و پیشنهادات مدیریتی را می فروشد.

به گزارش Seeking Alpha ، اولگ خایکین، مدیر عامل Viavi، در جریان کنفرانس سه ماهه شرکتش گفت: واقعیت این است که من نمی‌دانم نیمه دوم سال 2024 از سوی ارائه‌دهندگان خدمات چگونه خواهد بود. ما می دانیم که تقاضا در سه ماهه ژوئن تا حدودی قوی تر خواهد شد. همیشه قوی تر است. فکر نمیکنم دیگر بدتر از این شود و حتی کمی بهتر می شود. اما من همچنان ترجیح می دهم آن را یکنواخت تا کمی بهبودی در نظر بگیرم. چون فکر می کنم هنوز خیلی فضا بهبود نیافته است.

Cheri Beranek، مدیر عامل Clearfield نیز اظهارنظر مشابهی را ارائه کرد. او در طول کنفرانس سه ماهه شرکتش که Seeking Alpha گزارش کرده، خاطرنشان کرد: درآمد کمتر و فعالیت کمتری نسبت به آنچه که انتظار می‌رود وجود داشته است . در حالی که پویایی صنعت در کوتاه مدت چالش برانگیز است، ما همچنین مطمئن هستیم که رشد آتی فیبر مطلق است و ارزش پیشنهادی Clearfield به بازار مانند همیشه قوی است.

دن هرتزوگ، مدیر مالی شرکت Clearfield گفت که این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تقاضا از نیمه دوم سال جاری افزایش یابد.

تحلیلگران مالی در Rosenblatt Securities در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران پس از انتشار آخرین گزارش سه ماهه Viavi نوشتند: تقاضا برای تجهیزات مخابراتی در پایین ترین حد «U» است و ممکن است در نیمه دوم سال 2024، به آرامی شروع به بهبود کند . نتایج . “بر اساس تفسیر مدیریت، اعتقاد ما از سه ماهه گذشته مبنی بر اینکه این محیط خرج سخت ادامه خواهد داشت را دوباره تایید کرده است.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که Viavi، که تجهیزات آزمایش و اندازه گیری عملکرد شبکه را می فروشد، باید در میان اولین کسانی باشد که شاهد بهبود تقاضای اپراتورهای شبکه مخابراتی است.

تحلیلگران مالی در B. Riley Securities در یادداشتی تحقیقاتی که پس از نتایج Viavi منتشر شد، تاکید کردند: ما همچنان در حاشیه هستیم تا زمانی که شواهد قوی‌تری از بهبود پایدار وجود داشته باشد.

همه به برنامه BEAD  آمریکا امید دارند!

چند عامل مورد بحث هستند، از جمله گسترش مداوم 42 میلیارد دلار یارانه دولت ایالات متحده از طریق برنامه BEAD به عنوان برنامه ملی دولت برای دسترسی و توسعه سهم پهنای باند دولت بایدن امید دارند، اگرچه این بودجه شروع به سرازیر شدن به ایالت های ایالات متحده کرده است که در نهایت به شبکه های مخابراتی برای شبکه های جدید در مناطق روستایی کمک مالی اعطا می کنند، البته روند تخصیص کندتر از آن چیزی است که برخی انتظار داشتند. 

Beranek از Clearfield گفت: انتظار می رود مزایای BEAD به استقرار اولیه نزدیک پایان این سال تقویمی تبدیل شود.

عامل دیگری که بر اپراتورهای شبکه تأثیر می گذارد یوزر بیس است! پس از اینکه اپراتورها در بحبوحه همه‌گیری کووید19 برای رفع جهش ترافیک هزینه زیادی بر روی تجهیزات شبکه کردند، اکنون آن منابع موجود ایجاد شده از آن دوره استفاده میکنند.

Khaykin از Viavi تصریح کرد که این پیش‌فرض‌ها در حال از بین رفتن هستند. 

او گفت: شما شروع به مشاهده تعداد زیادی سفارش‌های پیش‌بینی‌نشده می‌کنید. بنابراین ما شروع به دیدن بیشتر و بیشتر از این نوع چیزها کرده ایم. آنها سفارش های بزرگی نیستند، اما به ما می گوید که موجودی موجود در کانال شروع به تخلیه کرده است.

فروشندگانی از اریکسون، کالیکس، وایاوی و کلیرفیلد امیدوارند که ترکیبی از کمک های مالی افزایش یافته BEAD و کاهش موجودی، باعث ایجاد دور جدیدی از خرید تجهیزات در میان اپراتورهای شبکه شود. اما مشخص نیست چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد. سال گذشته، فروشندگان امیدوار بودند که سال 2024 سال بازگشت تقاضا باشد. اکنون بیشتر شبیه به سال 2025 است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.