فیبرنوری

February 10, 2024
19:47 شنبه، 21ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160397

70 کیلومتر فیبر نوری در همدان و ملایر اجرا شده

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان با اشاره به اینکه برای تامین نیازهای ارتباطی در آینده نیازمند گسترش فیبرنوری هستیم، گفت: 58 کیلومتر از ابتدای سال جاری تاکنون فیبر نوری در شهر همدان اجرا شده و انجام این طرح در ملایر نیز کلید خورده و 12 کیلومتر نیز در شهر ملایر اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، عباس صادقی پوریانی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آن را یکی از مولفه های پیشرفت هر کشور برشمرد و افزود: به همت دولت سیزدهم و برنامه های تدوین شده، ارتقاء زیرساخت‌های این حوزه در استان همدان به عنوان لایه هسته اقتصاد دیجیتال شتاب خوبی دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا سال ۱۴۰۳، جمعیت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان، دست‌کم به شبکه اینترنت همراه پهن باند متصل شوند، عنوان کرد: استان همدان 1072 روستا دارد که تا ابتدای امسال، ۸۲۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند سیار متصل شده بود.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم اتصال ۱۰۷ روستای دیگر استان همدان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ابلاغ شده است که از این تعداد در سال جاری تجهیزات مربوط به 4۹ روستا نصب و بهره برداری تا پایان بهمن ماه انجام می شود و تا خرداد ۱۴۰۳ نیز تجهیزات ارتباطی روستای باقی مانده نصب خواهد شد.

صادقی پوریانی تاکید کرد: گسترش شبکه فیبر نوری مهم ترین پروژه ارتباطی دولت سیزدهم است و بنا بر برنامه ریزی صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان دولت شرایط استفاده از اینترنت فیبر نوری برای ۲۰ میلیون نفر از جمعیت شهری از جمله 64 درصد جمعیت استان همدان که در شهرها ساکن هستند ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: شبکه اصلی این طرح به شکلی ایجاد می‌شود که خط شبکه اصلی فیبرنوری به فاصله ۳۰۰ متری واحدهای مسکونی می‌رسد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه 64 درصد از جمعیت استان همدان شهرنشین هستند، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات اجرای شبکه فیبر نوری در سال جاری در شهر همدان و ملایر آغاز شده است و سایر شهر های استان نیز از سال ۱۴۰۳ عملیاتی خواهد شد.
وی بیان کرد: پروژه فیبر نوری شهر همدان را شرکت فناپ تلکام با مشارکت شهرداری همدان اجرا می کند که در سال ۱۴۰۱ حدود ۶.۵ کیلومتر از پروژه اجرا شده بود و در سال ۱۴۰۲ نیز تاکنون 51.5 کیلومتر اجرا شده است.

صادقی پوریانی در پایان با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند تاکید کرد: همه شهرها و روستاهای استان به زیرساخت‌های الکترونیکی و ارتباطی برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مجهز شده اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.