گوشی

February 10, 2024
19:57 شنبه، 21ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160409

چگونه مصرف باتری تلفن همراه خود را کاهش دهیم؟

برای آنکه مصرف باتری موبایل خود را کاهش دهید، راه‌های بسیار موثر و ساده‌ای پیش روی شما قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، با انجام این اقدامات، می‌توانید به طور موثر عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.

  • صفحه نمایش یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان باتری است. کاهش روشنایی صفحه نمایش می‌تواند به طور چشمگیری عمر باتری را افزایش دهد.
  • بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای حالت‌های صرفه‌جویی در باتری هستند که با کاهش فعالیت‌های پس‌زمینه و محدود کردن قدرت پردازش، مصرف باتری را کاهش می‌دهند.
  • برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند (حتی زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید) می‌توانند باتری را تخلیه کنند. به طور منظم برنامه‌های اجرایی پس‌زمینه را ببندید.
  • سرویس‌های مکان‌یابی مانند GPS می‌توانند به شدت از باتری استفاده کنند. آن‌ها را زمانی که نیاز ندارید غیرفعال کنید.
  • تنظیم گوشی برای خاموش شدن صفحه نمایش پس از یک دوره زمانی کوتاه می‌تواند به کاهش مصرف باتری کمک کند.
  • استفاده از شبکه‌های ۴G یا ۵G می‌تواند بیشتر از ۳G باتری مصرف کند. در صورت امکان، از شبکه Wi-Fi استفاده کنید.
  • گاهی اوقات، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری شامل بهبودهایی در مدیریت باتری هستند. همیشه گوشی خود را به‌روز نگه دارید.
  • اعلان‌های مکرر می‌توانند باعث مصرف باتری شوند. تنظیمات اعلان را برای برنامه‌هایی که به طور مداوم اعلان ارسال می‌کنند، مدیریت کنید.
  • در مواقعی که به ارتباط شبکه نیاز ندارید، مانند زمانی که در جلسه هستید یا می‌خوابید، حالت هواپیما را فعال کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.