اپراتورها

خبر اول

رسانه‌های اجتماعی

February 11, 2024
6:06 یکشنبه، 22ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160423

قابلیت تماس صوتی و تصویری به ایکس می‌آید و ایلان ماسک میگوید سیم‌کارتش را کنار می‌گذارد!

ایلان ماسک به زودی به جای موبایل از شبکه اجتماعی ایکس برای برقراری تماس استفاده می کند.

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، او در شبکه اجتماعی مذکور نوشت: تا چندماه دیگر من از شماره موبایلم استفاده نخواهم کرد و فقط از ایکس برای ارسال پیام و تماس صوتی-تصویری استفاده می کنم.

اگر برنامه ماسک طبق پیش بینی ها پیش برود، برخی از کاربران که ماهانه ۸ دلار هزینه اشتراک پرمیوم در ایکس پرداخت می کنند نیز می توانند با او تماس بگیرند. هرچند تمام کاربران پلتفرم می توانند تماس های صوتی و ویدیویی دریافت کنند اما فقط حساب های کاربری پرمیوم می توانند تماس بگیرند.

در بخش «کمک به کاربران» (Help Center)ایکس اشاره شده که کاربران به طور پیش فرض می توانند از حساب های کاربری که فالو می کنند یا در فهرست شماره تلفن های خود دارند، تماس دریافت کنند. برای آنکه کاربری بتواند با کاربر دیگر تماس بگیرد، باید قبلا حداقل یک بار برای وی پیام مستقیم (Direct Message) فرستاده باشد.

این درحالی است که ماسک حداقل ۵۶۳ نفر را فالو می کند و اگر آنها عضویت پرمیوم داشته باشند، می توانند با وی تماس بگیرند. این میلیاردر آمریکایی ۱۷۱.۹ میلیون فالور در ایکس دارد.

البته به گفته نیما اوجی یکی از محققان اپلیکیشن، برنامه ماسک برای عدم استفاده از موبایل حتی برای ارسال پیامک، به دلیل محدودیت های امنیتی غیر واقع بینانه است.

اوجی در این باره می گوید: کدهای تایید پیامکی که بیشتر اوقات برای احراز هویت دوعاملی به کار می روند، بخش مهمی از فرایندهای آنلاین هستند که در پلتفرم های مختلف به کار می روند. می توان از ایکس برای تماس های صوتی-تصویری استفاده کرد، اما تصور می کنم پیامک هنوز بخشی مهم از ارتباطات است.

ماسک علاوه بر قابلیت های ارتباطاتی پیش از این به بلندپروازی هایش برای ارائه سرویس های مالی در این پلتفرم نیز اشاره کرده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.