هوش مصنوعی

February 11, 2024
0:24 یکشنبه، 22ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160438

درآمد سالانه OpenAI در سال 2025 به 4 میلیارد دلار خواهد رسید

منبع: Digiato

چندسال از تأسیس OpenAI می‌گذرد، بااین‌حال این شرکت طی یک سال اخیر با عرضه عمومی ChatGPT به درآمدزایی رسیده است. براساس تخمین‌ها، این شرکت تا پایان سال 2023 به درآمد دو میلیارد دلار در سال رسید. پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال 2025 دو برابر شود و به 4 میلیارد دلار در سال برسد.

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، درحال گسترش شرکت خود است و می‌خواهد وارد صنعت تولید تراشه‌های هوش مصنوعی شود؛ اکنون براساس گزارش Financial Times، این شرکت ممکن است امسال هم 2 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. اما اگر برنامه‌های این شرکت به ثمر بنشیند، ممکن است در سال 2025 این رقم تا دو برابر نیز افزایش باید.

درآمد OpenAI در 2025
در ماه پایانی 2023، شرکت سم آلتمن در مسیر عبور از 2 میلیارد دلار درآمد سالانه بوده است. برخلاف شرکت‌های سهامی عام مانند مایکروسافت، استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا مانند OpenAI اغلب برای جذب سرمایه به پیش‌بینی‌ها تکیه می‌کنند. با آنکه OpenAI سال‌هاست که تأسیس شده و مدل‌های هوش مصنوعی را توسعه می‌دهد، اما در سال 2023 بود که این شرکت توانست به درآمد برسد.

بیش از یک سال از عرضه ChatGPT می‌گذرد و با توجه به استقبال کاربران و شرکت‌های مختلف، حالا به‌نظر می‌رسد که OpenAI می‌خواهد درآمد سالانه 2 میلیارد دلاری را برای خود تضمین کند. به‌رغم این نقطه عطف مهم، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند OpenAI با سرعت تمام به رشد درآمد خود ادامه می‌دهد و تا پایان سال 2025 به درآمد 4 میلیارد دلاری می‌رسد.

اگرچه این شرکت احتمالاً در سال آینده میلادی رشد دوبرابری درآمد را تجربه می‌کند، بااین‌حال این شرکت هزینه‌های بالایی نیز دارد؛ برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به هزاران پردازشگر گرافیکی و مصرف بالای برق نیاز است.

OpenAI علاوه‌ بر عرضه نسخه سازمانی چت‌بات خود، از راه‌های مختلف دیگر نیز درآمد جذب می‌کند. مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت در طیف گسترده‌ای از صنایع مختلف مانند انجام امور مالی، تحقیقات شرکت‌های داروسازی و حتی توسعه نیمه‌رساناها کاربرد دارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.