امینت

تلفن همراه

February 11, 2024
0:25 یکشنبه، 22ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160449

یورش پلیس فرانسه به دفتر هواوی

مقام‌های فرانسوی با متهم‌کردن هواوی به رفتار نامناسب، به پلیس دستور دادند تا به دفتر این شرکت یورش ببرد.

پلیس فرانسه پس از متهم‌شدن هواوی به «رفتار نامناسب»، برای تحقیقات اولیه به دفتر این شرکت در پاریس یورش برد.

به‌گزارش South China Morning Post، به‌احتمال زیاد یورش به دفتر هواوی به‌دلایلی ازجمله جرایم احتمالی صورت گرفته است. هواوی هرگونه تخلفی را به‌شدت رد کرده است و بر تعهد خود برای تبعیت از قوانین و مقررات فرانسه تأکید ویژه‌ای می‌کند.

سازنده‌ی انواع گوشی هواوی و تجهیزات مخابراتی از سال ۲۰۰۳ در فرانسه حضور دارد و چندین مرکز تحقیقاتی و طراحی را در این کشور اداره می‌کند. علاوه‌بر‌این، هواوی به‌منظور ارائه‌ی خدمات به بازار اروپا، در حال ساخت اولین مرکز تولیدی خارج از چین در نزدیکی استراسبورگ است.

هواوی همواره برای اسقرار شبکه‌ی 5G در فرانسه خواستار همکاری با اپراتور‌های این کشور بوده است؛ اما محدودیت‌های اعمال‌شده‌ی دولت موانعی را برای مشارکت هواوی در زیرساخت‌های بی‌سیم فرانسه ایجاد کرده‌اند.

در میان تنش‌های بین چین و ایالات متحده، هواوی در کانون اتهام‌های مربوط به جاسوسی دولتی قرار گرفته است؛ اتهاماتی که هواوی آن‌ها را رد می‌کند. کمیسیون اروپا نیز از احتمال تخلفات امنیتی هواوی و دیگر شرکت‌های چینی ابراز نگرانی کرده است و بر حذف تجهیزات مخابراتی آن‌ها از کشور‌های اروپایی تأکید می‌کند.

در پاسخ به اقدام پلیس، هواوی بر همکاری با مقام‌های فرانسوی تأکید و اعلام کرد که به نتایج تحقیقات اطمینان دارد. یورش به دفاتر هواوی در پاریس گواهی بر نظارت گسترده‌ی بین‌المللی روی شرکت یادشده است.

ماهیت «رفتار نامناسب» هنوز مشخص نشده است؛ اما مسئله‌ی یادشده می‌تواند روی فعالیت هواوی در فرانسه و بازار‌های بین‌المللی تأثیر منفی بگذارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.