اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

فرکانس

February 13, 2024
12:27 سه شنبه، 24ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160460

حکم اعدام 2G درآمریکا به تعویق افتاد!

ICTna.ir – اوایل سال گذشته، T-Mobile اعلام کرد که شبکه 2G خود را در 2 آوریل 2024 قطع خواهد کرد. اما اکنون این اپراتور در موضعی جدید اعلام کرده: ما هنوز تاریخ دقیقی را تعیین نکرده‌ایم و زمانی که قصد داریم 2G را بازنشسته کنیم، از قبل به شما اطلاع خواهیم داد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،  قطع 2G در ایالات متحده آمریکا قرار بود در 2 آوریل اجرا شود. اما به نظر می رسد T-Mobile به این فناوری مهلت داده است.

این شرکت در سایت “تکامل شبکه” خود نوشته: در حالی که ما هنوز تاریخ دقیقی را تعیین نکرده‌ایم، زمانی که قصد داریم شبکه قدیمی‌تر 2G (GSM) T-تی موبایل را بازنشسته کنیم، از قبل به شما اطلاع خواهیم داد . لطفاً توجه داشته باشید که با تلاش ما برای این بازنشستگی این فناوری، ظرفیت و پوشش شبکه  2G (GSM) تغییر می کند زیرا برخی از سایت های 2G (GSM) قبل از بازنشستگی کامل شبکه از کار می افتند.

این یک تغییر نسبت به اوایل سال گذشته است، زمانی که این اپراتور گفت که شبکه 2G خود را در 2 آوریل 2024 خاموش خواهد کرد. انتقال مشتریانی که در شبکه های قدیمی به شبکه های مدرن و پیشرفته پرسرعت هستند، به این معنی است که آنها باید تلفن جدیدی داشته باشند. این اپراتور در آن زمان گفته بود: “ما می دانیم که شبکه 2G ما برای تعداد کمی از مصرف کنندگان که هنوز از آن استفاده می کنند و از جمله رومینگ بین المللی، مهم است. برای به حداقل رساندن تاثیر بر آنها، بازنشستگی آن را متوقف کرده ایم زیرا روی اولویت های دیگر تمرکز می کنیم، اما همچنان به ارزیابی آن ادامه می دهیم.

هر دو اپراتور دیگر آمریکا یعنی AT&T و ورایزون قبلاً عملیات 2G خود را تعطیل کرده اند و T-Mobile به عنوان تنها اپراتور شبکه 2G در بازار ایالات متحده باقی مانده بود.

با این حال، حرکت T-Mobile تعجب آور نیست. اپراتورهای شبکه ایالات متحده به طور معمول تاریخ خاموش شدن شبکه را فقط برای تمدید آن تعیین می کنند. به عنوان مثال، ورایزون در ابتدا اعلام کرد که شبکه 3G خود را در سال 2019 قطع خواهد کرد، اما در واقع تا سال گذشته این کار را انجام نداد. به طور مشابه، T-Mobile خاموش شدن شبکه 3G خود را به تاخیر انداخته است.

صدور مهلت‌ها و تأخیرها می‌تواند به انگیزه مشتریانی که هنوز از فناوری‌های شبکه قدیمی‌تر برای ارتقای دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند، کمک کند.

صرف نظر از این، برخی از مشتریان ممکن است با وجود هشدارها در چنین شبکه هایی باقی بمانند. به عنوان مثال، AT&T خدمات خود را در شبکه 2G خود در سال 2017 متوقف کرد. طبق پرونده های AT&T با SEC در آن زمان ، 4 میلیون مشتری در شبکه 2G خود داشت که عمده آنها دستگاه های IoT بودند.

بخشودگی تی موبایل برای مرگ توجی، نشان‌دهنده نفس دیگری برای فناوری است که وارد دهه چهارم خدمات خود در برخی از نقاط جهان می‌شود. نسل دو تلفن همراه، برای اولین بار در اوایل دهه 1990 راه اندازی شد، تعدادی از اپراتورهای شبکه تلفن همراه در سراسر جهان به سمت بستن شبکه های 3G خود قبل از خاموش کردن 2G حرکت کردند. این تا حدی به این دلیل است که برخی از تلفن های همراه و برخی از خدمات اینترنت اشیا هنوز از اتصالات 2G استفاده می کنند. اما این از سوی دیگر نشان دهنده دوام باورنکردنی فناوری 2G در عصر 5G است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.