تلفن همراه

گوشی

هوش مصنوعی

February 11, 2024
0:40 یکشنبه، 22ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160478

گوشی‌های لنوو به هوش مصنوعی بایدو مجهز می‌شوند

منبع: Digiato

شرکت چینی بایدو (Baidu) همکاری جدیدی را با لنوو آغاز کرده است تا فناوری هوش مصنوعی خود را روی گوشی‌های هوشمند این شرکت به کار گیرد.

سخنگوی Baidu مستقر در پکن به رویترز گفت که با این همکاری، لنوو از هوش مصنوعی Ernie در محصولات خود استفاده خواهد کرد. لنوو علاوه بر گوشی‌های برند خود، همچنین صاحب برند گوشی موتورولا است. «ارنی» تاکنون از طریق مرورگر و استور لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های لنوو در دسترس کاربران قرار داشته است.

از زمان راه‌اندازی اولیه ChatGPT، هوش مصنوعی اولویت اصلی بسیاری از شرکت‌های صنعت فناوری بوده است. به همین صورت نیز تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند خود را به برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند چت‌بات و ترجمه همزمان مجهز کرده‌اند که این موضوع در حال تبدیل‌شدن به یک روند جهانی جدید برای بازار موبایل است.

گوگل با گوشی‌های پیکسل و فناوری‌های مبتنی بر ابری خود، در بازار گوشی‌های مجهز به هوش مصنوعی پیشتاز است و در همین حال، اپل نیز در تلاش است تا بتواند مدل‌های هوش مصنوعی خود را به آیفون بیاورد و اخیراً از یک مدل برای ویرایش عکس رونمایی کرده بود.

شرکت تحقیقاتی کانالیس اخیراً گفته بود که انتظار دارد 5 درصد از گوشی‌های هوشمندی که سال 2024 در سراسر جهان فروخته می‌شوند (یا 60 میلیون دستگاه)، موبایل‌های دارای قابلیت هوش مصنوعی باشند. سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که به تازگی گوشی‌های پرچمدار خود را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز کرده است.

اما سرویس‌های هوش مصنوعی که توسط شرکت‌های آمریکایی مانند OpenAI، سازنده ChatGPT و حتی گوگل ارائه می‌شوند، در چین در دسترس نیستند. چین نیز به‌نوبه‌خود در این زمینه پیشرفت‌هایی کرده است و اکنون ظاهراً بیش از 200 مدل هوش مصنوعی از شرکت‌هایی مانند بایدو و گروه علی‌بابا (Alibaba) در اختیار دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.