اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

خبر اول

February 17, 2024
13:32 شنبه، 28ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160613

بِل رگولاتور کانادا را برای حذف هزاران شغل مقصر می‌داند

ICTna.ir –  اپراتور بِل کانادا (BCE) هنوز با تنبیه رگولاتور کانادا به دلیل تصمیمش در مورد دسترسی عمده فروشی فیبر کنار نیامده است. این اپراتور کانادایی اعلام کرده که در پاسخ به مقررات “غیرحمایتی” رگولاتوری کانادا، کاهش فروش محصولات قدیمی و نرخ های بهره بالاتر، حدود 9 درصد از نیروی کار خود را، که معادل 4هزار و 800 موقعیت شغلی در 750 پیمانکار است، حذف کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در ماه نوامبر ، در تلاشی برای تحریک رقابت در بازار پهنای باند فیبر، کمیسیون رادیو تلویزیون و مخابرات کانادا (CRTC) به شرکت‌های مخابراتی بزرگ دستور داد تا شبکه‌های فیبر خود را در انتاریو و کبک را باز کنند و محدودیت‌هایی را بر روی تعرفه هایی که می‌توانند برای آن دریافت کنند، تعیین کنند.

این شرکت اعلام کرد که قصد دارد سرمایه خود را در بازه زمانی سالهای 2024 و 2025 به میزان بیش از 1 میلیارد دلار کانادا، معادل 742 میلیون دلار آمریکا، کاهش دهد که حداقل نیمی از آن در سال جاری، اجرایی خواهد شد. همچنین هدف پوشش فیبر خود را با 700هزار نقطه فعلی، به 8.3 میلیون تا پایان سال 2025 کاهش داد. همچنین حداکثر سرعت موجود در شبکه فیبر خود را 3 گیگابیت بر ثانیه محدود کرده است.

اکنون، علاوه بر آن، بل قصد دارد بزرگترین دور اخراج کارکنان در 30 سال اخیر را در تلاش برای صرفه جویی بین 100 تا 200 میلیون دلار کانادا در سال جاری انجام دهد.

میرکو بیبیک، مدیر عامل بل، گفت: در حالی که واضح است که ما همچنان به اجرای با انضباط در یک بازار رقابتی ادامه می دهیم، باید اقدامات بیشتری را در پاسخ به تصمیمات غیرحمایتی فزاینده دولت فدرال و مقررات نظارتی، کاهش تجارت قدیمی و محیط اقتصاد کلان با نرخ بهره بالاتر و تورم ادامه دهیم. کسب و کار ما با تصمیمات نظارتی که سرمایه گذاری را منع می کند، مختل می شود، ما سرعت گسترش شبکه خود را کاهش می دهیم و سرعت فیبر را محدود می کنیم.

او ادامه داد: علاوه بر این، ما در حال انجام یک ابتکار مهم در تجدید ساختار نیروی کار هستیم، بزرگترین تعدیل نیروی ما در نزدیک به 30 سال گذشته اجرا میشود که تقریباً 4هزارو 800 موقعیت شغلی یا 9 درصد از کل کارکنان BCE را کاهش می دهد. می‌دانم که این تصمیم برای اعضای تیمی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند دشوار است و از هر یک از آنها برای کمک‌هایشان تشکر می‌کنم.

این کاهش مشاغل با انتشار آخرین نتایج مالی بل همراه شد.

درآمد سه ماهه چهارم با نیم درصد درصد افزایش نسبت به سال قبل به 6.5 میلیارد دلار کانادا، معادل 4.8 میلیارد دلار آمریکا رسید. این به لطف ترکیبی از فروش بیشتر تلفن های همراه با ارزش بالاتر و تخفیف سال به سال دستگاه در طول جمعه سیاه و دوره های فروش تعطیلات بود. درآمد خدمات یک دهم درصد کاهش یافت و به 5.3 میلیارد دلار کانادا رسید، چراکه رشد تجارت مخابراتی با کاهش در بخش Bell Media جبران شد.

EBITDA تعدیل شده بل، با افزایش 5.3 درصدی به 2.6 میلیارد دلار کانادا رسید، اما درآمد خالص سه ماهه به دلیل هزینه های «متفرقه» بالاتر با 23.3 درصد کاهش به 435 میلیون دلار کانادا رسید. این شامل زیان غیر نقدی 204 میلیون دلاری کانادا به دلیل تعهد به خرید مجدد سهام اقلیت در یکی از سرمایه گذاری های مشترک بوده است.

کرتیس میلن، رئیس امور مالی BCE، گفت: بی‌سی‌ای با دستیابی به اهداف مالی خود برای سال 2023، در حالی که در سال گذشته با مشکلات فزاینده اقتصاد کلان و سیاست عمومی غیرحمایت‌کننده مواجه شده بود، در موقعیت خوبی قرار دارد. با نگاهی به آینده، ما سود سهام مشترک BCE را 3.1 درصد برای سال 2024 افزایش می‌دهیم. این سال تحولی برای Bell خواهد بود زیرا ما رشد را با عملکرد مالی متعادل می‌کنیم، به تطبیق در برابر فشارهای خارجی ادامه می‌دهیم و بر درآمدزایی تمرکز می‌کنیم. سفر تحول ما به یک رهبر خدمات فناوری و رسانه دیجیتال آغاز شده است.

رشد درآمد کل سال را در محدوده 0 و 4 درصدپیشبینی میشود. در سال 2023، درآمد 24.7 میلیارد دلار کانادا بود. انتظار می رود EBITDA تعدیل شده بین 1.5 تا 4.5 درصد نسبت به 10.4 میلیارد دلار کانادا که در سال گذشته به دست آورده بود، رشد کند. انتظار می رود سود تعدیل شده هر سهم از 3.21 دلار کانادا به بین 2.98 دلار کانادا و 3.13 دلار کانادا کاهش یابد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.