رسانه‌های اجتماعی

February 13, 2024
12:47 سه شنبه، 24ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160638

جو بایدن به تیک‌تاک پیوست

منبع: Digiato

کمپین انتخاباتی ریاست‌جمهوری «جو بایدن» برای جذب کاربران جوان به‌سمت شبکه اجتماعی تیک تاک رفته است. با توجه به اینکه تیک تاک متعلق به شرکت چینی بایت‌دنس است، برخی مقامات ارشد آمریکایی نگران این اقدام جو بایدن هستند. از سوی دیگر، بایدن در سال 2022 قانونی را امضا کرده بود که به موجب آن، اکثر دستگاه‌های دولتی نباید از این اپلیکیشن استفاده کنند.

براساس گزارش گاردین، جو بایدن طی جریان مسابقه «سوپر بول» حساب کاربری جدیدی در تیک تاک ساخته است و در ویدیویی درباره این مسابقه صحبت می‌کند. راه‌اندازی این کمپین در تیک تاک باعث نگرانی‌هایی درباره امنیت ملی شده است. برخی از قانون‌گذاران آمریکایی به‌دلیل نگرانی از اینکه دولت چین می‌تواند به داده‌های کاربران دسترسی داشته باشد یا بر آنچه مردم در این اپلیکیشن می‌بینند تأثیر بگذارد، خواستار ممنوعیت آن شده‌اند.

تیک تاک نیز مدعی شده است که داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین در میان نمی‌گذارد و اقدامات اساسی برای محافظت از حریم خصوصی کاربران خود انجام داده است.

کمپین انتخاباتی جو بایدن در تیک تاک
«مایکل هاپکینز»، یک استراتژیست دموکرات که در کمپین‌های انتخاباتی «باراک اوباما» و «هیلاری کلینتون» کار می‌کرد، گفت که بسیاری از دموکرات‌ها با توجه به نگرانی‌های امنیتی داده‌ها، در استفاده از تیک تاک برای ارتباط با رأی‌دهندگان مردد بوده‌اند. او گفت که نامزدها باید با این واقعیت روبه‌رو شوند که این اپلیکیشن بستری است که در آن می‌توانند به مردم با هر جمعیتی دسترسی پیدا کنند.

تیک تاک ماه گذشته میلادی اعلام کرد که درحال‌حاضر 170 میلیون آمریکایی از این پلتفرم استفاده می‌کنند، این رقم در سال گذشته میلادی 150 میلیون نفر بود. با توجه به این رقم بسیار بزرگ، نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا هرچقدر هم که محافظه‌کار باشند، مسلماً از این پلتفرم برای ارتباط با طیف جوان‌تر رأی‌دهندگان استفاده می‌کنند.

تاکنون کمپین بایدن از افراد مشهور و اینفلوئنسرها برای رساندن پیام‌های سیاسی خود به جمعیت جوان‌تر استفاده کرده است. ارتباط با این جمعیت برای بایدن کلیدی است؛ چرا که سن او 81 سال است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که 75 درصد از کسانی که انتظار می‌رود در ماه نوامبر 2024 (آبان 1403) رأی خود را به صندوق بیندازند، معتقدند که او برای ریاست‌جمهوری خیلی مسن است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.