تلفن همراه

گوشی

February 13, 2024
12:50 سه شنبه، 24ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160640

باتری آیفون 16 پرو مکس بیشترین شارژدهی را در تاریخ گوشی‌های اپل خواهد داشت

منبع: Digiato

آیفون 16 پرو مکس احتمالاً بیشترین طول عمر باتری را در بین گوشی‌های آیفون خواهد داشت. البته این آیفون نسل بعدی قرار است بهبودهای جدید دیگری هم داشته باشد.

به گزارش MacRumors و به نقل از کاربری به نام «yeux1122»، به‌نظر می‌رسد که آیفون 16 پرو مکس به‌دلیل سخت‌افزار پیشرفته، مصرف باتری کمتری داشته باشد. همچنین این گوشی احتمالاً نسبت به دیگر آیفون‌ها، طولانی‌ترین عمر باتری را داشته باشد. درحال‌حاضر آیفون 15 پرو مکس عمر باتری 29 ساعت را ثبت کرده است؛ بنابراین شاید پرچمدار آینده اپل بیش از 30 ساعت عمر باتری داشته باشد.

باتری آیفون 16 پرو مکس شارژدهی بالایی خواهد داشت
براساس همین گزارش، آیفون 16 پرو مکس حدود 5 درصد باتری بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی خواهد داشت. گفته می‌شود این باتری ظرفیت 4676 میلی‌آمپرساعت خواهد داشت. اگرچه این مقدار تنها یک افزایش کوچک است، اما احتمالاً صرفه‌جویی قطعات در مصرف انرژی می‌تواند به بهبود عمر باتری دستگاه کمک کند.

سایز صفحه‌نمایش آیفون 16 پرو از 6.1 اینچ به 6.3 اینچ ارتقا می‌یابد. البته احتمالاً این افزایش اندازه خیلی محسوس نباشد، اما اپل درنظر دارد که نسل بعدی آیفون‌ها را تاحدی هم‌اندازه سری گلکسی S24 سامسونگ کند.

افزایش اندازه دستگاه و دیگر تغییرات داخلی درنهایت منجر به بهبود قابلیت زوم اپتیکی آیفون 16 پرو مکس می‌شود. این تغییرات احتمالاً به بهبود عملکرد دوربین تله‌فوتوی 5 برابری تتراپریسم که در سال گذشته روی آیفون 15 پرو مکس معرفی شد، اشاره دارد.

شایعه شده است که آیفون 16 پرو و پرو مکس حداقل 8 گیگابایت رم خواهند داشت. همچنین اپل طراحی فریم تیتانیومی دستگاه را بهبود می‌بخشد. گفته می‌شود آیفون‌های سری جدید ماژول دوربین عقب عمودی خواهند داشت. سری آیفون 16 احتمالاً در پاییز سال آینده معرفی خواهد شد و باید دید که این شایعات چقدر به حقیقت می‌پیوندند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.