5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

February 13, 2024
13:46 سه شنبه، 24ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160673

سامسونگ با همکاری دانشگاه پرینستون روی 6G کار می‌کند

منبع: Zoomit

سامسونگ با همکاری دانشگاه پرینستون، گروهی تحقیقاتی برای توسعه‌ی شبکه‌ی 6G تشکیل داده است.

سامسونگ اعلام کرده است که با دانشگاه پرینستون در آمریکا برای توسعه‌ی فناوری‌ ارتباطی 6G همکاری خواهد کرد. سامسونگ ریسرچ آمریکا، بخش آمریکایی تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ، برنامه‌ی جدید NextG Initiative را پیش خواهد برد.

سال گذشته، دپارتمان مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه پرینستون، NextG Initiative را برای شتاب‌دهی به گسترش فناوری‌های جدید در زمینه‌های شبکه‌های ارتباطی، حسگرهای هوشمند و پایداری شبکه راه‌اندازی کرد.

واحد تحقیقاتی NextG Initiative به‌تازگی برنامه‌ی همکاری با کسب‌وکارها را برای تقویت روابط بین دانشگاه، شرکت‌ها و رهبران صنعت تأسیس کرده‌ است. سامسونگ به این برنامه پیوست تا شکاف بین تحقیقات دانشگاهی و کاربردهای واقعی را پر کند و آینده‌ی 6G را شکل دهد. اریکسون، اینتل، مدیاتک، نوکیا بل‌لبز، کوالکام و وودافون نیز اعضای دیگر این برنامه هستند.

در جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹)، مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته‌ی سامسونگ (ACRC) اولین سند معرفی فناوری 6G را منتشر کرد. سپس در می ۲۰۲۲ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱)، غول فناوری کره‌ای گزارش جامع دیگری را با محوریت 6G به‌نمایش گذاشت و خود را در میان شرکت‌های پیشرو در شکل‌گیری شبکه‌ی 6G قرار داد.

از آنجا که سامسونگ از اعضای گروه فریم‌ورک 6G در اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات و ارتباطات بی‌سیم (ITU-R) و عضو انجمن جهانی تأمین‌کنندگان موبایل (GSA) است، نقش تعیین‌کننده‌ای در استانداردسازی این فناوری خواهد داشت.

آندریا گلداسمیت، رئیس دانشکده‌ی مهندسی و علوم کاربردی پرینستون، گفت: «بهترین تحقیقات دانشگاهی برای کمک به تحقق شبکه‌های بی‌سیم نسل بعدی، از طریق تعامل نزدیک بین اعضای هیئت‌ علمی و رهبران صنعت حاصل می‌شود. ما در برنامه‌ی NextG قصد داریم همکاری‌های عمیقی با محوریت فناوری‌های بی‌سیم و همچنین سیاست‌گذاری در این زمینه داشته باشیم که برای شکل‌گیری نوآوری‌های معنی‌دار و رهبری جهانی در دوران تغییر ضروری است.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.