رسانه‌های اجتماعی

February 13, 2024
15:25 سه شنبه، 24ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160681

متا نمایش موضوعات ترند را تردز ممکن می‌کند

منبع: Digiato

شرکت متا درحال تست قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد مباحث ترند را در تردز ببینند و در آن‌ها مشارکت داشته باشند. این ویژگی با نام «Today’s Top Topics» شناخته می‌شود.

به گزارش Engadget، «مارک زاکربرگ» در شبکه اجتماعی تردز با انتشار پستی، از آزمایش این قابلیت در ایالات‌متحده آمریکا خبر داد. این ویژگی درواقع موضوعات داغی را که کاربران تردز درحال بحث درباره آن هستند، نمایان می‌کند و در قسمت For You نشان می‌دهد.

«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام، درباره این ویژگی گفت:

«این ویژگی در تردز براساس سیستم‌های هوش مصنوعی و میزان مشارکت کاربران تنظیم خواهد شد.»

متا به‌تازگی اعلام کرد که موضوعات سیاسی را در لیست پیشنهادهای تردز قرار نخواهد داد. بااین‌حال، در ویژگی یادشده، رویدادها و موضوعات مرتبط با سیاست و انتخابات به کاربران نمایش داده می‌شود. سخنگوی متا دراین‌رابطه گفته است: «محتوای سیاسی می‌تواند به‌عنوان موضوعات پیشنهادی ارائه شود. ما تنها آن دسته از موضوعات سیاسی را حذف می‌کنیم که با مقررات Community Guidelines یا دیگر قوانین قابل‌تعمیم در تضاد باشند.»

بسیاری از کاربران ترندز به‌دنبال چنین ویژگی مهمی برای دستیابی به اطلاعات بودند. این ویژگی قبلاً در نسخه مخصوص تردز برای کارمندان متا قابل مشاهده بود. با توجه به سیاست مدیران، تردز تمایلی به تشویق کاربران به گفت‌وگوهای سیاسی نداشت؛ بنابراین مشخص نبود که آیا متا می‌خواهد این ویژگی را به‌صورت گسترده‌تر برای کاربران دیگر نیز منتشر کند یا خیر.

اگرچه هوش مصنوعی بسیاری از موضوعات داغ را برای نشان‌دادن به کاربر انتخاب می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد که متا قصد دارد برخی موارد را خودش با عنوان «موضوع برتر» به کاربران نمایش دهد. طبق گفته متا، تیمی از متخصصان محتوای متا درتلا‌ش هستند تا موضوعات انتخابی با دستورالعمل‌های اجتماعی یا سیاسی در تضاد نباشند. همچنین این تیم در تلاش است تا موضوعات تکراری، بی‌معنی یا گمراه‌کننده نباشند.

درحال‌حاضر ویژگی «موضوعات برتر امروز» تنها یک آزمایش کوچک برای تردز است. زاکربرگ گفته است «وقتی این خصوصیت بهینه شود»، در کشورها و زبان‌های بیشتری عرضه خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.