هوش مصنوعی

February 14, 2024
11:45 چهارشنبه، 25ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160689

سم آلتمن: امارات سندباکس رگولاتوری جهان برای هوش مصنوعی است

منبع: Peivast

مدیرعامل اوپن‌ای‌آی معتقد است که امارات متحده عربی می‌تواند به عنوان «سندباکس رگولاتوری» جهان در راستای آزمایش فناوری‌های هوش مصنوعی و رهبری مقررات محدودکننده آنها ایفای نقش کند.

به گزارش بلومبرگ، آلتمن که به صورت مجازی در مجمع دولت‌های جهان حضور پیدا کرد به وزیر هوش مصنوعی امارات گفت: «رسیدن به ایده‌های درست رگلواتوری در انزوا بسیار دشوار است و اگر راهکاری کنترل شده‌ای داشتم که به مردم آینده را ارائه کنم و بگذاریم با آن آزمایش‌کنند و ببینند چه چیزی منطقی است، چه چیز اشتباه می‌شود و چه چیز درست، به نظرم آزمایش جالبی می‌شد.»

او معتقد است که جهان در آینده برای پیشرفت‌های هوش مصنوعی به یک سیاست واحد نیاز دارد. آلتمن گفت: «به نظرم، به دلایل متعددی، امارات می‌تواند به رهبری برای مذاکرات این باره تبدیل شود.»

آلتمن در حالی چنین اظهارنظری را مطرح می‌کند که به تازگی و براساس گزارش‌های منتشر شده برای جذب سرمایه در حوزه نیمه‌رسانا به سراغ سرمایه‌گذاران خاورمیانه رفته است،‌ تلاشی که به گفته وال‌استریت ژورنال بخشی از یک جذب سرمایه چند هزار میلیارد دلاری است. امارات سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در حوزه هوش مصنوعی دارد و این فناوری را به یکی از اولویت‌های سیاسی بدل کرده است اما روابط این کشور با چین به نگرانی‌هایی در ایالات متحده دامن زده است.

روز گذشته مدیرعامل G42، شرکت هوش مصنوعی مستقر در امارات و تحت کنترل شیخ طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات، گفت در راستای آرامش خاطر واشنگتن به حضور در چین پایان می‌دهد. شرکت G42 با اوپن‌ای‌آی، مایکروسافت و Cerebras Systems همکاری دارد.

آلتمن همچنین در صحبت‌های روز سه‌شنبه خود گفت اوپن‌ای‌آی قرار است چند مدل زبانی بزرگ ساخته این شرکت را متن باز کند اما هنوز درمورد اینکه کدام مدل در این لیست قرار می‌گیرد تصمیم گیری نشده است. او افزود که شرکت ابزارهایی نیز برای کشورهای فقیر که توان ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی خود را ندارند توسعه می‌دهد.

آلتمن گفت: «می‌خواهیم پیشنهادی منطقی برای کشور‌هایی که قصد ارائه خدمات هوش مصنوعی دارند داشته باشیم.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.