فیبرنوری

February 14, 2024
18:15 چهارشنبه، 25ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160731

امضای تفاهم نامه عملیات اجرایی فیبر نوری در ۵ شهر گیلان

تفاهم نامه عملیات اجرایی فیبرنوری پنج شهر استان گیلان با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، این جلسه با حضور میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر معین پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان، موسی فکور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، نماینده شرکت فناپ تلکام و جمعی از شهرداران در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ضمن تشکر از شهرداری‌هایی که مبادرت به انعقاد تفاهم‌نامه کردند، گفت: در بخشنامه های صادره سازمان تنظیم مقررات تمام جوانب قانونی این پروژه لحاظ شده است و شرکت پیمانکار این پروژه و شهرداری ها ملزم به رعایت آن هستند.
وی ضمن تسریع در برقراری توافقنامه قرارداد فناپ تلکام با شهرداران استان در خصوص در اختیار قرار دادن ظرفیت موجود شهرداری در توسعه این پروژه افزود: قوانین و الزامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید فصل الخطاب و مبنای قرارداد قرار گیرد.

در این جلسه همچنین فکور با تأکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها برای ما حائز اهمیت است، گفت: با توجه به اینکه استان ما گردشگر پذیر است و یکی از مواردی که برای افزایش رضایتمندی این حجم گردشگر لازم است، وجود ارتباطات پرسرعت و پایدار در استان است.
عابدی مدیر معین پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان بیان کرد: انتظار ما با توجه به امضای تفاهم‌نامه با ۵ شهر دیگر از استان این است که حداکثر تا پایان سال با تمام شهرهای استان انعقاد تفاهم‌نامه صورت پذیرد.

در پایان تفاهم‌نامه ۵ شهر لولمان، لشت‌نشا، کوچصفهان، سنگر و تولم‌شهر به امضای شهرداران و نماینده مجری پروژه رسید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.