هوش مصنوعی

February 16, 2024
9:04 جمعه، 27ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160824

استفاده از هوش مصنوعی برای پایش مکالمات کارکنان

منبع: ITmen

بنا بر اعلام یک استارتاپ هفت‌ساله به نام Aware، کارفرمایان بزرگ آمریکایی مانند والمارت، خطوط هوایی دلتا، تی‌موبایل، شورون، و استارباکس، و همچنین برندهای اروپایی از جمله نستله و AstraZeneca، به خدمات Aware روی آورده‌اند تا بر مکالمات بین کارکنانشان نظارت داشته باشند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که هوش مصنوعی پیام‌های کارکنان شرکت‌هایی همچون اسلک، مایکروسافت تیمز، زوم و اپ‌های پرطرفدار دیگر را تجزیه و تحلیل کند.

بنا بر اعلام یک استارتاپ هفت‌ساله به نام Aware، کارفرمایان بزرگ آمریکایی مانند والمارت، خطوط هوایی دلتا، تی‌موبایل، شورون، استارباکس، و همچنین برندهای اروپایی از جمله نستله و AstraZeneca، به خدمات Aware روی آورده‌اند تا بر مکالمات بین کارکنانشان نظارت داشته باشند.

جف شومان، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل این استارت‌آپ مستقر در کلمبوس اوهایو، می‌گوید که هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا «خطرات موجود در ارتباطات داخلیشان را درک کنند»، و به جای اتکا بر تحقیق‌ها و نظرسنجی‌های که یک یا دو بار در سال انجام می‌شوند، احساسات کارکنان‌شان را به طور لحظه‌ای مطالعه کنند.

به گفته شومان، با استفاده از داده‌های بدون افشای هویت افراد در نرم‌افزار تحلیلی Aware، مشتریان این شرکت می‌توانند ببینند که چه واکنشی نشان می‌دهند.

او گفت که ده‌ها مدل هوش مصنوعی Aware که برای خواندن متن و پردازش تصاویر ساخته شده‌اند، همچنین می‌توانند قلدری، آزار، تبعیض، عدم پیروی از ضوابط، پورنوگرافی، برهنگی و سایر رفتارها را شناسایی کنند.

به گفته شومان، ابزار تجزیه و تحلیل Aware – که احساسات و خطرآفرینی کارکنان را کنترل می‌کند – توانایی علامت‌گذاری نام تک‌تک کارکنان را ندارد. او افزود، اما ابزار eDiscovery جداگانه آن در صورت تهدیدهای شدید یا سایر رفتارهای مخاطره‌آمیز که توسط مشتری از پیش تعیین شده است، چنین قابلیتی را داراست.

Aware اعلام کرد که والمارت، T-Mobile، Chevron و استارباکس از فناوری آن برای پایش ریسک حاکمیتی و انطباق استفاده می‌کنند، و این نوع از کار حدود 80 درصد از کسب‌وکار این شرکت را تشکیل می‌دهد.

CNBC پاسخی از والمارت، تی موبایل، شورون، استارباکس یا نستله در مورد استفاده آنها از Aware دریافت نکرد. نماینده‌ای از شرکت AstraZeneca گفت که این شرکت از محصول eDiscovery استفاده می‌کند اما از تجزیه و تحلیل برای نظارت بر احساسات یا خطرسازی آنها استفاده نمی‌کند.

دلتا به CNBC گفت که از ابزارهای تجزیه و تحلیل Aware و eDiscovery برای نظارت بر روندها و احساسات به عنوان راهی برای جمع‌آوری بازخورد از کارمندان و سایر ذینفعانش و برای نگهداری سوابق قانونی در پلتفرم رسانه اجتماعی خود استفاده می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.