خدمات ابری و مجازی‌سازی

هوش مصنوعی

February 16, 2024
11:06 جمعه، 27ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160826

هوش مصنوعی چه زمانی با خدمات ابری کاملا ادغام می‌شود؟

هوش مصنوعی رشد فراینده درآمد شرکت‌های بزرگ فناوری در عرصه خدمات رایانش ابری را باعث شده‌است و این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از سازمان‌ها هنوز بازتاب سرمایه گذاری‌های اولیه خود در این زمینه را مشاهده نکرده‌اند.

«برایان کرکلن» مدیر ارشد فناوری هتل‌های زنجیره‌ای «چویس» در مورد فعالیت‌های این شرکت در حوزه هوش مصنوعی مولد گفت: «هنوز گام‌های نخست در این زمینه برداشته می‌شود. بیشترین موارد استفاده تنها به صورت اکتشافی صورت می‌گیرد».

در این میان برای شرکت‌های فعال در حوزه خدمات رایانش ابری و مشتریان آنها، این سوال مطرح می‌شود که فناوری هوش مصنوعی چه زمان بیشترین جذابیت را خواهد داشت تا حداکثر توانایی‌های خود را ارایه کند؟ حدود یک سال از زمان عرضه عمومی هوش مصنوعی مولد می‌گذرد و هنوز در مقیاس سازمانی، خارج از برخی موارد خاص، مورد پذیرش قرار نگرفته است. زیرا کسب و کارها در زمینه فناوری و عوامل مشابه، از جمله خطرات قانونی و حریم خصوصی به سرعت عمل کرده‌اند.

یک نظرسنجی تازه توسط مرکز «مورگان استنلی» روی مدیران اطلاعاتی سازمان‌ها نشان داد که بیشتر آنها انتظار ندارند نخستین پروژه‌های هوش مصنوعی مولد خود را تا نیمه دوم سال 2024 و پس از آن راه اندازی کنند. با این وجود بررسی‌های اولیه روی هوش مصنوعی و اثبات مفهم ادغام آن با خدمات رایانش ابری توسط سازمان‌ها آغاز شده است.

آمازون که این هفته با انتشار گزارش مالی از درآمدهای خود توضیح داد قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد را در اختیار مشتریان می‌گذارد، اعلام کرده است که نسبت به سال قبل رشد 13 درصدی در فروش خدمات ابری داشته است. آلفابت شرکت مادر گوگل نیز به رشد 26 درصدی در واحد رایانش ابری خود اشاره کرده است و مایکروسافت هم از رشد 30 درصدی فروش خدمات ابری Azure خبر می‌دهد که تمامی این اتفاقات به دنبال افزایش استقبال از خدمات هوش مصنوعی صورت گرفته است.

منبع: www.wsj.com
ترجمه: همکاران سیستم

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.