بازی

خبر اول

خدمات ابری و مجازی‌سازی

فناوری اطلاعات

February 18, 2024
13:53 یکشنبه، 29ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160902

دیزنی در Epic سرمایه‌گذاری می کند تا یک متاورس جدید بازی و محتوا بسازد

ICTna.ir- غول محتوای آمریکا، دیزنی، در حال سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری در Epic Games، سازنده بازی Fortnight است که هدف آشکار آن یک حرکت بزرگ در حوزه متاواستر است. شایان ذکر است که در هیچ کجای بیانیه مطبوعاتی دیزنی از کلمه “metaverse” استفاده نشده است. اما صحبت از «جهان باز، پایدار و اجتماعی که داستان‌ها و تجربیات دیزنی را زنده می‌کند و با Fortnite و بیش از 100 میلیون بازیکن و خالق فعال آن همکاری می‌کند» وجود دارد. برای ما بسیار یادآور متاورژن است.

از نظر زمینه، Fortnite یک محیط بازی آنلاین است که به نظر می رسد بیشتر موفقیت مداوم خود را مدیون تسهیل اشخاص ثالث در افزودن ارزش به آن است. از یک نظر، همه بازی‌های MMO (به‌طور گسترده چند نفره آنلاین) پیش‌آهنگی برای متاورس هستند، زیرا محیط‌های مجازی و باز هستند که به افراد اجازه می‌دهند تا در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مجازی فراتر از بازی اصلی بازی کنند. World of Warcraft رهبر اولیه این مفهوم بود، اما به نظر می رسد Fortnight یکی از بزرگترین ها در حال حاضر باشد.

بنابراین از ما خواسته می‌شود یک محیط بازی آنلاین را تصور کنیم که نه تنها با مجموعه‌ای از مالکیت معنوی (پیکسار، مارول، جنگ ستارگان و غیره) دیزنی تقویت شده باشد، بلکه از طریق آن بتوانید به محتوای دیگر دیزنی مانند بازی‌های متمایز دسترسی داشته باشید. و ویدئو حتی تصویری که در بالا به اشتراک گذاشته شده است، تعدادی از جهان های مجازی متصل را نشان می دهد، که مطمئناً همان چیزی است که “متاورس” مختصر آن است.

رابرت ایگر، مدیر عامل دیزنی گفت: “رابطه جدید هیجان انگیز ما با Epic Games، برندها و فرنچایزهای محبوب دیزنی را با Fortnite بسیار محبوب در دنیای بازی های جدید و سرگرمی های متحول کننده گرد هم می آورد.” این بزرگترین ورود دیزنی به دنیای بازی ها است و فرصت های قابل توجهی برای رشد و گسترش ارائه می دهد. ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا طرفداران داستان‌های دیزنی و جهان‌هایی را که دوست دارند به روش‌های جدید پیشگامانه تجربه کنند.»

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز هم در این زمینه گفت: دیزنی یکی از اولین شرکت‌هایی بود که به پتانسیل تلفیق دنیای خود با دنیای ما در فورتنایت اعتقاد داشت و از Unreal Engine در مجموعه خود استفاده می‌کرد. اکنون ما در حال همکاری بر روی چیزی کاملاً جدید برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار، باز و قابل تعامل هستیم که جوامع دیزنی و فورتنایت را گرد هم می آورد.

برای نشان دادن اینکه دیزنی چقدر در این همکاری جدی است، 1.5 میلیارد دلار در Epic، که یک شرکت خصوصی است، سرمایه گذاری کرده است، بنابراین ما نمی دانیم که دقیقاً چه مقدار از اکشنی است که دیزنی در بالای سهام خریداری کرده است. ظاهراً یک سال پیش 32 میلیارد دلار ارزش داشت . همچنین جالب است که ببینیم دیزنی چگونه درگیری بین اپیک و اپل را که به طور سنتی به آن بسیار نزدیک بوده هدایت می کند.

ما از پائولو پسکاتوره، تحلیلگر رسانه و مخابرات، نظرات اولیه خود را در مورد این موضوع جویا شدیم. او گفت: “این یک حرکت جسورانه بزرگ است زیرا دیزنی بر اساس گام های آزمایشی اولیه (و در برخی موارد شکست خورده) وارد دنیای بازی می شود.” Apple Vision Pro به دیزنی احساس فرصت هایی برای ایجاد راه های جدید برای تعامل با مخاطبان داده است.

در حالی که هیجان انگیز به نظر می رسد، کل متاورژن هنوز نوپا و اثبات نشده است. نیاز به زمان و سرمایه گذاری قابل توجهی دارد. همه اینها ناشی از نیاز دیزنی به تکامل و راه اندازی فرصت های درآمدی جدید به جای تمرکز صرف بر کاهش هزینه است. برای Epic، این یک معامله بزرگ است و تایید قوی از قابلیت های آن است.

با این حال، در حال حاضر یک جذبه وجود دارد که توجه به سرعت به سمت بازی ها تغییر می کند. بازار پخش ویدئو بالغ شده است و همه اکنون در تلاش هستند تا از طریق بازی ها را متمایز کنند.

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.