تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

February 19, 2024
9:10 دوشنبه، 30ام بهمنماه 1402
کد خبر: 161079

بلومبرگ: با نسل دوم اپل ویژن پرو حداقل 18 ماه فاصله داریم

منبع: Digiato

هدست ویژن پرو چند هفته‌ای است که رسماً وارد بازار شده و علاقه‌مندان از همین حالا به نسل بعدی این محصول فکر می‌کنند. اما خبرنگار بلومبرگ باور دارد که نسل دوم هدست اپل حداکثر تا 18 ماه دیگر وارد بازار نخواهد شد.

«مارک گرمن» از بلومبرگ در یادداشتی جدیدی اعلام کرده است که اپل به احتمال زیاد حداقل 18 ماه تا عرضه نسل دوم ویژن پرو فاصله دارد. پیش‌تر در گزارش‌ها اعلام شده بود که کوپرتینویی‌ها کار روی ویژن پرو 2 را آغاز کرده‌اند، اما حالا با این گزارش به‌نظر می‌رسد که به این زودی‌ها نباید منتظر عرضه این دستگاه باشیم.

چنین فاصله زمانی زیادی بین دو نسل از این هدست شاید چندان ایده‌آل نباشد، اما به اپل کمک می‌کند تا به اندازه کافی ویژن پرو بفروشد و جای پای خود را در بازار محکم کند. گفتنی است که اپل هنوز عرضه جهانی این هدست را آغاز نکرده است و به زمان بیشتری برای این کار نیاز دارد.

نسل دوم اپل ویژن پرو باید بهبود پیدا کند
گرمن همچنین می‌گوید که عرضه ویژن پرو نشان داد هدست‌های واقعیت ترکیبی هنوز نیازمند پیشرفت‌های زیادی هستند. او با اشاره به نقد و بررسی‌های این دستگاه یادآور شد که استفاده از ویژن پرو برای امور روزانه درحال‌حاضر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. گرمن افزود: «رابط کاربری این دستگاه همیشه روان کار نمی‌کند. و به‌سختی می‌توان این واقعیت را فراموش کرد که با هزینه‌ای 3500 دلاری یا بیشتر برای این تجربه روبه‌رو هستیم.»

هفته گذشته در گزارشی اعلام شد که خریداران ویژن پرو درحال پس‌دادن این محصول به اپل هستند. حالا خبرنگار بلومبرگ مدعی شده که این بازگرداندن‌ها طبیعی است و به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. او می‌گوید: «اگر [ویژن پرو] خریده‌اید، احتمالش زیاد است که طرفدار سرسخت اپل یا عاشق فناوری‌های جدید باشید. این گروه از افراد در مقایسه با خریداران آیفون و آیپد خیلی کمتر احتمال دارد که چیزی را پس بفرستند.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.