تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 20, 2024
15:41 سه شنبه، 1ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161179

هفته آینده ربات‌های هوشمند شرکت پست رونمایی می‌شوند

منبع: ایرنا

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان هفته آینده از ربات‌های هوشمند رونمایی خواهیم کرد و در این رونمایی ۴۰ ربات پستی در مرکز تجزیه و مبادلات «لشکر»، مرسولات پستی را تفکیک و دسته بندی می‌کنند.

محمود لیایی گفت: ما در ادامه حرکتی که در حوزه هوشمندسازی پست آغاز کردیم، هفته آینده با حضور رییس جمهور به صورت مجازی سه نوع مختلف سورتینگ هوشمند را در سه نقطه کشور راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از آنها سورتینگ پاکت است مجهز به تکنولوژی جدیدی است که در دنیا از آن استفاده می‌شود و ساعتی ۴۰ هزار پاکت پستی را تجزیه می‌کند. سورتینگ دیگر مربوط به بسته‌هایی است که در پاکت‌های بزرگ‌تر قرار می‌گیرد که در این پروژه از توان بخش خصوصی کمک گرفته شده است.

لیائی تاکید کرد: با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان هفته آینده رونمایی از ربات‌های هوشمند برای سورتینگ را در دستور کار داریم. در این رونمایی که دربرگیرنده جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا است، ۴۰ ربات پستی در مرکز تجزیه و مبادلات لشکر مرسولات پستی را سورت می‌کنند. در آینده بحث توزیع و تجزیه مبادلات را توسط این ربات‌ها انجام خواهیم داد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: استفاده از صندوق‌های پستی هوشمند مورد دیگری است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم. سال آینده ۱۰ درصد از توزیع محصولات خود را در صندوق‌های پستی هوشمند قرار می‌دهیم تا نیاز نباشد مردم برای دریافت مرسوله پستی خود در محل کار یا زندگی خود حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: امسال بر اساس آماری که تاکنون داریم و پیش‌بینی که از یک ماه آینده داریم، رکورد ترافیک ۳۰۰ میلیون مرسوله را خواهیم شکست که از این تعداد ۴۰ درصد مربوط تجارت الکترونیک است. افزایش مرسولات پستی نسبت به سال گذشته ۶۰ میلیون مرسوله بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.