هوش مصنوعی

February 20, 2024
17:24 سه شنبه، 1ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161193

نیمی از مشاغل کوچک به دنبال دراختیار گرفتن هوش مصنوعی

منبع: همکاران سیستم

براساس گزارش جدید «اتاق بازرگانی آمریکا»، کسب و کارهای کوچک مراکزی محسوب می‌شوند که سکان هدایت اقتصاد ایالات متحده را در دست گرفته‌اند. این کسب و کارها تقریبا نیمی از تمامی نیروی کار آمریکا را استخدام می‌کنند و 43.5 درصد از تولید ناخالص ملی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. آنها بخش مهمی از اکوسیستم اقتصادی در سراسر جهان هستند؛ به شکلی که مشاغل بزرگ و کسب و کارهای کوچک در اصل به فروشندگان، کارمندان، شرکا و مشتریان یکدیگر تبدیل می‌شوند.

«اتاق بازرگانی آمریکا» در گزارش تازه خود اعلام کرد 99.9 درصد از مشاغل در این کشور را مشاغل کوچک شامل می‌شوند و در این میان 33.2 میلیون کسب و کار کوچک در ایالات متحده فعالیت خود را دنبال می‌کنند. همچنین 62 میلیون آمریکایی معادل 46 درصد نیروی کار این کشور در این دسته از مشاغل مشغول به کار هستند و طی 20 سال گذشته کسب و کارهای کوچک حدود 40 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا را به خود اختصاص دادند که این رقم معادل تریلیون‌ها دلار محاسبه می‌شود. پس از رکود همه‌گیر اقتصادی تنها در آمریکا 5.5 میلیون فرصت شغلی جدید توسط مشاغل کوچک ایجاد شده است که این مسئله نیز خبر از رونق فعالیت‌های آنها می‌دهد.

برای درک بهتر از چشم انداز کسب و کارهای کوچک در سال 2024، شرکت Slack از 2 هزار صاحب مشاغل کوچک نظرسنجی انجام داد و 50 درصد آنها اظهار داشتند که در سال جاری میلادی بخش اعظم بودجه خود را معطوف به در اختیار گرفتن فناوری‌های جدید می‌کنند. همچنین نیمی از این مدیران اظهار داشتند که براساس آخرین برنامه ریزی‌های خود تصمیم دارند 50 درصد بودجه را به استقرار خدمات هوش مصنوعی اختصاص دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.