اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

خبر اول

February 27, 2024
10:16 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161205

سیسکو خبر اخراج کارکنانش را تأیید کرد + نگاهی به گزارشات فصلی سیسکو

ICTna.ir – سیسکو تایید کرد که تا 4هزار سمت شغلی را حذف خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد همانطور که پیشبینی کرده بود؛ انتظار ندارد اپراتورهای شبکه افزایش هزینه های خود را حتی تا سال آینده از سر بگیرند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مقامات سیسکو گفتند که برای اپراتورهای شبکه برای از سرگیری عادات خرج کردن سنتی خود بیشتر از آنچه انتظار داشتند، باید منتظر ماند و بعید است این روند تا سال آینده میلادی هم تغییری بکند.

به گزارش Seeking Alpha، چاک رابینز، مدیر عامل سیسکو، در جریان گزارش سه ماهه درآمد سیسکو گفت: ما فکر می کنیم که اپراتورهای مخابراتی و عموما بخش مخابراتی و کابلی SP در سال 2025 دوباره سرمایه گذاری را آغاز خواهند کرد. ما ابتدا پیش‌بینی می‌کردیم که آنها در نیمه دوم سال جاری شروع به سرمایه‌گذاری کنند و دیگر باور نمی‌کنیم که این پیشبینی درست باشد. او گفت که این تغییر در چند هفته گذشته ظاهر و قطعی شد.

رابینز ادامه داد: آنچه قبلاً یعنی 90 روز پیش به ما گفته بودند، از نظر مادی تغییر کرده بود، به این معنی که مشتریان چیزها را کنار می‌زنند، بنابراین این تفاوتی است که ما دیده‌ایم.

در نتیجه، سیسکو چشم انداز و پیشبینی مالی خود را کاهش داد و تأیید کرد که حدود 5 درصد از نیروی کار خود یا حدود 4هزار موقعیت شغلی را کاهش خواهد داد.

واضح است که سیسکو تنها نیست. Calix ، Corning ، Viavi Solutions و Clearfield از جمله تامین کنندگان تجهیزات مخابراتی هستند که در هفته های اخیر نسبت به توقف مداوم هزینه های اپراتورهای شبکه در ایالات متحده آمریکا و همینطور در سطح جهان هشدار داده اند.

در همین راستا مقامات Ribbon Communications، یکی دیگر از تامین کنندگان تجهیزات مخابراتی که گزارش درآمد خود را در این هفته گزارش کرده، در طول کنفرانس سه ماهه این شرکت همین را گفتند. اما بروس مک کللند، مدیرعامل ریبون گفت که انتظار دارد هزینه های اپراتورهای شبکه در اواخر سال جاری از سر گرفته شود، نه سال آینده!

او گفت: در حالی که مخارج سرانه و هزینه سرمایه، توسط ارائه دهندگان خدمات درجه یک امریکا همچنان در نیمه اول سال محدود است، ما انتظار داریم که این امر در نیمه دوم سال شروع به بهبود کند و به رشدی که در سطح بین المللی شاهد بودیم برسد.

جزئیات گزارش سیسکو

به طور کلی، سیسکو در آخرین سه ماهه مالی خود 2.6 میلیارد دلار درآمد کسب کرد که 5 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال قبل را نشان می دهد. درآمد در آن دوره نیز 6 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به 12.8 میلیارد دلار رسید و ارزش سهام این شرکت پس از انتشار درآمد کمی کاهش یافت، تا حدی به دلیل ترس از چشم انداز سیسکو. این شرکت اکنون انتظار دارد کل درآمدی حدود 52 میلیارد دلار برای سال مالی جاری خود داشته باشد که نسبت به پیشبینی قبلی حدود 54.4 میلیارد دلار کاهش یافته است.

با این حال، جالب توجه است، مقامات سیسکو پیشرفت در تغییر گسترده شرکت از فروش سخت افزار به فروش اشتراک نرم افزار را گزارش کردند. اسکات هرن، مدیر مالی سیسکو در بیانیه‌ای گفت : ما در حال پیشرفت خوبی در تغییر مدل کسب‌وکار خود به سمت درآمدهای مکرر بیشتر هستیم، در حالی که همچنان بر نظم مالی، اهرم عملیاتی و بازده سهام‌داران تمرکز می‌کنیم، همانطور که افزایش سود سهام نشان می‌دهد.

سیسکو اعلام کرد که 50 درصد از درآمد خود در سه ماهه اخیر از چنین اشتراک هایی حاصل شده است، در حالی که این رقم در سه ماهه سال قبل 44 درصد و در سه ماهه قبل 44 درصد بود.

سرانجام مقامات سیسکو از پیشرفت در تجارت بی سیم این شرکت خبر دادند. مدیرعامل سیسکو گفت: ما از تعداد سفارش‌های 1 میلیون دلاری یا بیشتر، که تقریباً 50 درصد متوالی افزایش یافته‌اند، تشویق می‌شویم. این نشان می دهد که بسیاری از مشتریان بی سیم جذب آنچه را که ما برای آنها ارسال کرده ایم به پایان رسانده اند و در حال آماده سازی برای استقرار بزرگتر در ماه های آینده هستند.

رابینز اضافه کرد که سیسکو هنوز هیچ تهدیدی در تجارت بی سیم خود از ادغام پیشنهادی بین HPE و Juniper Networks نمی بیند. وی افزود که سیسکو در سه ماهه اخیر خود سهمی در این بخش به دست آورده است.

زاویه هوش مصنوعی

سیسکو گفته است که انتظار دارد 1 میلیارد دلار سفارشات هوش مصنوعی در سال مالی آتی خود داشته باشد، اگرچه این تغییری نسبت به پیشبینیهای قبلی این شرکت است. رابینز به خود می بالید و میگوید: خط فرصت های هوش مصنوعی ما به رشد خود ادامه می دهد. این مسیر اکنون تقریباً سه برابر تعداد خاصی است که دفعه قبل داده بودیم.

این شرکت همچنین وارد فاز دوم مشارکت خود با انویدیا شد. این شرکت‌ها پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را همراه با پیشنهادات اترنت سیسکو به شرکت‌ها و سایرین می‌فروشند و محصولاتی که قرار است اواخر سال جاری عرضه شوند، آغاز خواهند شد.

رابینز اضافه کرد که قرارداد هوش مصنوعی سیسکو با انویدیا، یعنی یک شرکت ستاره در بخش هوش مصنوعی، خارج از هدف درآمد 1 میلیارد دلاری سیسکو در زمینه هوش مصنوعی قرار دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.