بازار سرمایه

خبر اول

فناوری اطلاعات

March 1, 2024
10:26 جمعه، 11ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161228

وزارت ارتباطات هند به دنبال کمک به استارتاپ‌ها برای دریافت بودجه VC است

ICTna.ir – وزارت ارتباطات دولت هند می خواهد معاملات بین استارتاپ ها و سرمایه گذاران خطرپذیر را تسهیل کند. به گزارش رسانه ها، وزارت ارتباطات هند موسوم به DoT، در تلاش است تا با ایفای نقش میانجی بین آنها و سرمایه گذاران سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) دردسرهای مالی استارتاپ های هندی را کاهش دهد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طبق گزارش‌ها، حدود 25 استارت‌آپ با استفاده از فناوری‌های مختلف، مانند اینترنت اشیا (IoT)، ارتباطات کوانتومی، امنیت سایبری و پهپادهای مجهز به 5G، از طریق وزارت ارتباطات هند (دات) به 13 سرمایه گذار خطر پذیر (VC) ارائه کرده‌اند. به عنوان مثال، QPIAI India، Webyfy IoT و Menthosa Solutions محصولات و راه حل های خود را برای VC هایی از هند، بریتانیا و اوگاندا عرضه کرده اند.

هند سومین پایگاه بزرگ استارت آپ های فناوری در سطح جهان را داراست. به گفته انجمن توسعه استانداردهای مخابراتی هند (TSDSI)، حدود 95 درصد از آنها بر روی نرم افزار متمرکز هستند و تنها حدود 5 درصد استارتاپ های هند در حوزه فناوری عمیق هستند. اینها در زمینه های مهندسی بالا فعال هستند و با فناوری های آینده برای حل مشکلات دنیای واقعی کار می کنند. گفته می‌شود که استارت‌آپ‌های فناوری عمیق با مشکلاتی در حوزه تامین منابع مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به طور معمول، استارت‌آپ‌های مبتنی بر نرم‌افزار بازده سرمایه‌گذاری کوتاه‌تری (ROI) دارند که این امر دریافت بودجه را برای آنها آسان‌تر می‌کند. از سوی دیگر، استارت‌آپ‌های با فناوری عمیق نه تنها به بودجه بیشتری برای توسعه یک محصول نیاز دارند، بلکه زمان زیادی برای پیاده سازی نیاز دارند.

 

حمایت هند از استارت آپ ها

علاوه بر این، هند فاقد اکوسیستم برای استارت‌آپ‌های فناوری عمیق است، به این معنی که آنها در نهایت قطعات را وارد می‌کنند و در نتیجه هزینه کلی را افزایش می‌دهند. آنها همچنین به تجهیزات تست و گواهی گران قیمت نیاز دارند که معمولاً در کشور موجود نیست.

از آنجایی که هند به‌عنوان یک مبتکر فناوری رشد می‌کند، ضروری است که نوآوری را در فضای استارت‌آپ ارتقا دهد. این کشور در حال درک این موضوع است و اقداماتی را برای رفع خلأهای موجود در فضای استارت آپی انجام می دهد. همچنین صندوق توسعه فناوری مخابرات هند (TTDF) را به عنوان بخشی از صندوق تعهدی خدمات همگانی (USOF) برای کمک به استارت آپ های مخابراتی و فناوری راه اندازی کرده است.

پیش از این، در اولین اقدام در نوع خود، وزارت ارتباطات هند به چندین استارتاپ کمک مالی داده بود تا آنها را تبلیغ کنند. DoT همچنین یک بستر آزمایشی 5G برای استارت آپ ها راه اندازی کرده بود تا راه حل های خود را آزمایش کنند. علاوه بر این، به استارت‌آپ‌ها اجازه می‌دهد از آزمایشگاه‌های دولتی مانند مرکز توسعه تله‌ماتیک (C-DOT) برای آزمایش تجهیزات و راه‌حل‌های خود استفاده کنند. C-DoT به استارت آپ ها نیز کمک مالی می کند.

زمان این ابتکار بسیار مهم است زیرا هند مایل است نقش فعال تری در اکوسیستم دیجیتال جهانی ایفا کند. این کشور هدف خود را دستیابی به سهم 20 درصدی بازار در تولید جهانی فناوری مخابرات سیار تا سال 2047، صدمین سال استقلال هند، تعیین کرده است. همچنین امیدوار است که حداقل یک شرکت تولیدی مخابراتی در پنج شرکت برتر جهانی فناوری نوری و شبکه داشته باشد. استارت آپ ها بخش مهمی از چشم انداز هند برای تبدیل شدن به یک کشور توسعه یافته تا سال 2047 هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.