امنیت

فناوری اطلاعات

February 21, 2024
21:27 چهارشنبه، 2ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161281

رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا: شکایت کاربران از موضوعات اخلاقی، کالای قاچاق و کلاهبرداری در برخی از پلتفرم‌ها بسیار بالا است

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با اشاره به اینکه پلیس برای کسب‌وکارهای مجازی مانع‌زایی نمی‌کند، گفت: صاحبان کسب‌وکارها نیز باید قوانین را رعایت کنند و از حمایت پلیس بهره‌مند شوید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، در دومین همایش کسب و کارهای مجازی که با حضوررئیس پلیس سایبری کشور، رئیس مرکز ملی فضای مجازی و جمعی از مدیران کسب و کارهای آنلاین در مرکز همایش های هتل ارم برگزار شد، سردار علی نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا اظهارکرد: کسب و کارها را اماکن عمومی به بزرگی و وسعت ایران می‌دانیم،پلیس با درک شرایط ؛ حمایت مجدانه و جدی را از کسب و کارهای مجازی دارد و اقدامات بسیاری برای پیشبرد کارها با اتحادیه کسب‌و کارها انجام داده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۴ بند ۱۴، از قانون نیروی انتظامی و مصوبات شورای امنیت، پلیس در نظارت بر محتوا و قانون صنفی انجام خدمت می‌کند و پلیس فتا و پلیس اماکن قصد مانع‌زایی ندارند، بلکه مانع‌زدایی و تسهیل‌گری از هدف‌های ما است.افزود: پلیس با درک شرایط ؛ حمایت مجدانه و جدی را از کسب و کارهای مجازی دارد و اقدامات بسیاری برای پیشبرد کارها با اتحادیه کسب‌و کارها انجام داده است.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا ادامه داد: شکایت کاربران از حیث موضوعات اخلاقی، کالای قاچاق، کلاهبرداری در برخی از پلتفرم‌ها آمار بسیار بالایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار نوروزی خطاب به صاحبان کسب و کارها عنوان کرد: قانون نظام صنفی و ضوابط و مقررات نظارت بر اماکن عمومی توسط کسب و کارها مطالعه شود، قانون نظام صنفی میگوید هر کس مجوز دارد، همه مسئولیت و عواقب کار به عهده آن است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قانون نظام صنفی با اشاره به کلاهبرداری کوروش کمپانی گفت: پلیس بر نظارت عمومی اقدام می‌کند، در مورد تمام فروشگاه‌ها برای ایجاد امنیت شغلی خود و امنیت شهروندی باید استعلاماتی صورت گیرد و هنگامی که یک کسب‌وکار قصد شروع فعالیت دارد، پلیس در این مسئله دخیل و هنگام صدور مجوز پلیس در اطلاع نیست، اما اگر مشکلی رخ دهد پلیس مسئولیت دارد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با اشاره به اینکه چهار میلیون فروشگاه در فضای حقیقی در کشور داریم، تاکید کرد: پلیس وظایف نظام بخش خود را انجام می‌دهد و صاحبان کسب‌وکارها نیز باید قوانین را رعایت کنند و از حمایت پلیس بهره‌مند شوید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.