رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

February 23, 2024
8:56 جمعه، 4ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161329

گوگل: از پست‌های ردیت برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم

منبع: Zoomit

گوگل قرارداد جدیدی با ردیت امضا کرده است تا از داده‌های این پلتفرم برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده کند.

گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی با تأیید شایعه‌های چند روز اخیر اعلام کرد که قرارداد جدیدی با ردیت امضا کرده است تا از داده‌های موجود در این پلتفرم برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده کند. ردیت در بیانیه‌ای جداگانه می‌گوید که «راه‌های کارآمدتری به گوگل برای تعلیم مدل‌ها» ارائه خواهد داد.

به موجب قرارداد جدید، گوگل به API داده‌های ردیت دسترسی پیدا خواهد کرد. این API محتواهای پلتفرم ردیت را به‌صورت بلادرنگ به‌نمایش می‌گذارد تا گوگل بتواند به شیوه‌ای کارآمد و ساختاریافته به داده‌های عظیم موجود در ردیت دسترسی پیدا کند. API موردبحث همچنین گوگل را قادر می‌سازد که محتواهای ردیت را به شیوه‌ی جدیدی در سرویس‌های خود به‌نمایش بگذارد.

در بخشی از قرارداد آمده است که ردیت به پلتفرم Vertex AI گوگل دسترسی پیدا خواهد کرد (Vertex AI سرویسی بر پایه‌ی هوش مصنوعی است که به شرکت‌ها برای بهبود نتایج جست‌و‌جو کمک می‌کند).

ردیت می‌گوید که امضای قرارداد با گوگل به معنی تغییر خط مشی این شرکت درباره‌ی API داده‌ها نیست. طبق قوانین تدوین‌شده توسط ردیت، هیچ شرکت یا توسعه‌دهنده‌ای نمی‌تواند بدون کسب مجوز، از API داده‌های این پلتفرم برای اهداف تجاری استفاده کند.

هفته‌ی گذشته خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی گفت ردیت با شرکتی ناشناس قرارداد ۶۰ میلیون دلاری امضا کرده است تا داده‌هایش را برای تعلیم هوش مصنوعی بفروشد.

موتور جست‌و‌جو گوگل هم‌اکنون در حال آزمایش فیلتر جدید Forums است که به شما امکان می‌دهد نتایج مدنظرتان را صرفا در پلتفرم‌هایی مثل ردیت و استک اورفلو و هکر نیوز جست‌و‌جو کنید.

با وجود امضای قرارداد جدید، رابطه‌ی گوگل و ردیت همیشه خوب نبوده است. ردیت قبلا تهدید کرده بود که جلوی استخراج داده‌های پلتفرمش توسط موتور جست‌وجوی گوگل را می‌گیرد چون نمی‌خواهد شرکت‌ها بدون کسب مجوز، از داده‌هایش برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده کنند.

ردیت در هفته‌های آینده سهامش را عرضه‌ی عمومی می‌کند و احتمالا امضای قرارداد با گوگل اقدامی برای بالابردن ارزش بازار است. در سال ۲۰۲۱ اعلام شد که ارزش ردیت به بیش از ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.