هوش مصنوعی

February 23, 2024
11:58 جمعه، 4ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161349

اپل در حال آزمایش یک چت‌بات هوش مصنوعی با نام Ask است

منبع: Digiato

اپل ظاهرا در حال آزمایش یک ابزار هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT با نام Ask برای مشاوران بخش پشتیبانی AppleCare است که می‌تواند با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده از یک پایگاه داده داخلی به سوالات آن‌ها پاسخ دهد.

براساس گزارش‌های موجود، اپل به‌تازگی یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است که ابزار جدیدی به نام Ask را در دسترس مشاوران منتخب پشتیبانی AppleCare قرار می‌دهد و می‌تواند به‌طور خودکار به سوالات فنی مشتریان از آن‌ها پاسخ دهد. سپس کارمندان اپل می‌توانند اطلاعات این چت‌بات را به‌صورت آنلاین یا تلفنی به مشتریان منتقل کنند.

Ask به‌طور خودکار و براساس اطلاعات موجود در پایگاه داده اپل، پاسخ‌های موردنیاز کاربران را تولید می‌کند و سپس مشاوران می‌توانند آن را به‌عنوان یک پاسخ «مفید» یا «غیر مفید» ارزیابی کنند. همچنین مشاوران اپل می‌توانند درباره هر موضوع حداکثر پنج سوال جدید از Ask بپرسند. اپل قصد دارد تا پس از جمع‌آوری بازخورد موردنیاز خود، این ابزار را در دسترس مشاوران بیشتری قرار دهد.

اپل از مشاوران خود درخواست کرده تا قبل از استفاده از روش‌های جستجو سنتی یا مشورت با مشاور ارشد خود برای کسب اطلاعات بیشتر، از Ask استفاده کنند و می‌گوید که این ابزار برای حل مسائل پیچیده و ناآشنا مفید است.

یکی از نمونه درخواست‌هایی که Ask می‌تواند به آن پاسخ دهد: «یک مشتری نمی‌تواند دستگاه خود را به iOS 13.7 آپدیت کند. چه کاری می‌توان انجام داد؟»

انتظار می‌رود تا اپل امسال از مدل هوش مصنوعی خود رونمایی کرد. نشریه بلومبرگ اخیرا گفته بود که iOS 18 شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی خواهد شد که به برخی از سرویس‌های اپل از جمله سیری و Messages اضافه می شود. همچنین این نشریه قبلا گفته بود که تیم AppleCare نیز از هوش مصنوعی برای تسریع خدمات پشتیبانی مشتریان استفاده خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.