هوش مصنوعی

February 23, 2024
14:46 جمعه، 4ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161361

کارشناسان هوش مصنوعی خواستار وضع قوانین دیپ فیک شدند

منبع: مهر

کارشناسان هوش مصنوعی و پیشگامان این حوزه در نامه‌ای سرگشاده با تاکید بر ریسک های احتمالی دیپ فیک برای جامعه، خواهان تصویب قوانین بیشتری شدند.

به گزارش رویترز، کارشناسان هوش مصنوعی مدیران اجرایی صنعتی از جمله یوشوا بنجیو به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه در نامه سرگشاده ای با توجه به ریسک های احتمالی دیپ فیک برای جامعه، خواهان تصویب قوانین بیشتری در این باره شدند.

در این نامه که توسط اندرو کریچ محقق هوش مصنوعی نوشته شده، آمده است: امروزه دیپ فیک ها شامل تصاویر هرزنگاری، کلاهبرداری یا اخبار جعلی سیاسی هستند. از آنجا که هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است و ساخت دیپ فیک ها را ساده تر می کند، به اقدامات امنیتی بیشتری نیاز است.

دیپ فیک ها تصاویر، اصوات و ویدیوهایی هستند که با الگوریتم های هوش مصنوعی ابداع شده اند و پیشرفت های اخیر در فناوری سبب شده آنها نسبت به محتوای تولید شده توسط انسان متمایز شوند.

در این نامه سرگشاده توصیه هایی درباره قانونمندسازی دیپ فیک ها از جمله جرم انگاری کامل هرزنگاری کودکان، تعیین مجازات‌های کیفری برای افرادی که آگاهانه دیپ‌فک‌های مخرب را ایجاد یا تسهیل کنند و الزام شرکت‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از ایجاد دیپ‌فیک‌های مخرب با استفاده از محصولاتشان را ارائه کرده است.

تاکنون بیش از ۴۰۰ فرد از صنایع مختلف از جمله سرگرمی و سیاست از جمله استیون پینکر استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد، دو رییس جمهور سابق استونی، محققان دیپ مایند (زیر مجموعه گوگل) و یک پژوهشگر اوپن ای آی این نامه را امضا کرده اند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.