5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

March 4, 2024
10:21 دوشنبه، 14ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161386

اپراتور AT&T استراتژی API شبکه خود را توسعه می‌دهد

ICTna.ir – اپراتور AT&T یک برنامه شتاب دهنده را به توسعه دهندگان ارائه می دهد زیرا در تلاش است تا استراتژی API شبکه خود را توسعه دهد. این شرکت همچنین گفتi که با Vonage اریکسون همکاری خواهد کرد تا APIهای شبکه را به طور گسترده در دسترس قرار دهد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، AT&T در حال راه اندازی یک برنامه شتاب دهنده جدید برای توسعه دهندگان است تا رابط های برنامه نویسی برنامه های کاربردی شبکه (API) خود را اصلاح و ارتقا دهند. در ارتباط با این تلاش، این شرکت گفت که برخی از API ها را از طریق پلتفرم Vonage اریکسون در دسترس قرار خواهد داد.

اعلامیه های AT&T به دنبال اقدامات مشابهی توسط رقبایش یعنی ورایزون و T-Mobile صورت می گیرد.

روی هم رفته، این تحولات نشان دهنده یک فشار گسترده در سطح صنعت برای توسعه و کسب درآمد از APIهای سطح شبکه است. این رابط‌ها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا خدماتی را بسازند که از فناوری‌هایی مانند ارتباطات push-to-talk، مدیریت دستگاه IoT یا فعال‌سازی سیم‌کارت، استفاده کنند که فقط در یک شبکه بی‌سیم در دسترس هستند.

مقامات AT&T اشاره کردند که این شرکت قصد دارد در آینده APIهای بیشتری در سطح شبکه منتشر کند.

استفانی اورمستون، مدیر فناوری AT&T در حوزه یکپارچه سازی خدمات دیجیتال در این خصوص میگوید: برنامه های توسعه یافته با قابلیت های شبکه یکپارچه نشان دهنده یک نقطه تمایز اساسی است. در واقع، ما فکر می کنیم این فناوری می تواند برنامه های کاربردی کاملا جدید و راه های جدیدی برای جلب توجه مشتریان ایجاد کند.

 

احیای برنامه توسعه دهنده

این اولین تلاش AT&T برای تحت فشار گذاشتن توسعه دهندگان نیست. در سال 2010، این شرکت یک وب سایت جدید را برای برنامه توسعه دهندگان خود تبلیغ کرد که برای “توسعه دهندگانی که به دنبال ایجاد برنامه های کاربردی قانع کننده و کمک به عرضه آن برنامه ها به بازار هستند” در نظر گرفته شده بود.

تلاش‌های اولیه AT&T بر توسعه‌دهندگانی متمرکز بود که برنامه‌های کاربردی تلفن و گوشی‌های هوشمند را بسازند. اما همانطور که صنعت گوشی های هوشمند به بلوغ رسید و iOS و آندروید شروع به توسعه کردند، AT&T شروع به انتقال تلاش های توسعه دهندگان خود به سایر بخش های تجارت خود کرد. به عنوان مثال، در سال 2016 ، اجلاس سالانه توسعه دهندگان این شرکت، 1400 شرکت کننده را به خود جلب کرد، زیرا AT&T بر حوزه هایی مانند اینترنت اشیا (IoT)، خودروهای متصل و شهرهای هوشمند متمرکز بود.

با این حال، بعداً، برنامه توسعه‌دهنده AT&T با ایجاد شبکه اولیه 5G و شروع تلاش‌ها برای جایگزینی شبکه DSL مسی با فیبر، به محاق رفت. AT&T همچنین برای مدت کوتاهی با خرید و واگذاری بعدی WarnerMedia به نقشی در صنعت رسانه پرداخت.

 

فروش API

Vonage اریکسون به عنوان یک جمع‌آورنده پیشرو در APIهای شبکه اپراتورها ظاهر شده است. Savinay Berry مدیر مهندسی محصول در Vonage گفت در یک نسخه، ما انتظار داریم که تقاضا برای خدمات جدید، نوآوری‌ها و خلق ارزش که توسط 5G امکان‌پذیر شده است در سال‌های آینده رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

با این حال، AT&T گفت که API های خود را از طریق پلتفرم های دیگر نیز در دسترس قرار خواهد داد.

AT&T به ورایزون و دوئیچه تلکام بعنوان بزرگترین اپراتور اروپا، در استفاده از پلت فرم Vonage API اریکسون برای خدمات شبکه می پیوندد.

به گفته اریکسون ، شرکت تحقیقاتی و مشاوره مخابراتی STL Partners پیش‌بینی می‌کند که فرصت درآمد ایجاد شده توسط APIهای شبکه تلفن همراه تا سال 2028 به بیش از 20 میلیارد دلار در سراسر جهان خواهد رسید.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.