اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

February 28, 2024
13:28 چهارشنبه، 9ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161396

فروش موبایل‌های چینی به شدت کاهش خواهد یافت

ICTna.ir – پیش‌بینی می‌شود که فروش گوشی در چین 19 درصد کاهش یابد، زیرا روند اقتصادی یکنواخت به حالت عادی جدیدی تبدیل می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که محموله‌های گوشی چینی در سه ماهه اول کاهش یابد، که آخرین نشانه از تداوم ضعف در بازار و اقتصاد گسترده‌تر است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت تحقیقاتی دیجی‌تایمز مستقر در تایوان می‌گوید که فروش گوشی‌های هوشمند چین در سه ماهه اول در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2023 به میزان 18.5 درصد کاهش خواهد یافت. به گفته شرکت تحلیلی Canalys ، این در مقایسه با 9.1 درصد کاهش در سه ماهه اول 2023 نسبت به سه ماهه چهارم 2022 است .

دیجی‌تایمز، که گزارشات و آمار آن از تامین‌کنندگان الکترونیک در تایوان و سرزمین اصلی چین تهیه شده است، می‌گوید که این ترکیبی از افت فصلی تقاضا در بازارهای بین‌المللی و اقتصاد رقیق چین است.

تغییرات فصلی تقریباً هر سال یکسان است، که این نشان دهنده افت شدید تقاضا در چین است. سال گذشته 271 میلیون دستگاه گوشی در چین فروخته شد که 5 درصد کاهش و کمترین میزان در ده سال اخیر است. اما با توجه به اعداد IDC، بازار در سه ماهه آخر با 73.6 واحد فروش، 1.2 درصد افزایش نشان داد. اما IDC هشدار داد که این تقاضای بیشتر بیشتر در میان کاربران رده بالا در شهرهای سطح 1 متمرکز است که آیفون 15 یا پرچمدار میت 60 هواوی را خریداری می کنند.

تحلیلگران از پیش‌بینی کاهش فروش تعجب نمی‌کنند.

 

مسیر رشد کم

Canalys گفت رقابت در سه ماهه چهارم با عرضه‌کنندگان چینی مدل‌های پیشرفته و مجهز به هوش مصنوعی، ورود هواوی به بازار 5G و اپل بسیار تهاجمی بود. Canalys رشد سالانه کمتر و تک رقمی را برای بازار سرزمین اصلی چین در سال 2024 پیش بینی می کند.

اما افت فروش همچنین بر مسیر رشد پایینی که اقتصاد چین در آن گیر کرده است تاکید می کند. این کشور با بادهای معکوس از جمله فروپاشی بازار دارایی ، فروش سهام در بازار سهام ، سقوط سرمایه گذاری خارجی و جنگ فناوری با چین مواجه است. در ایالات متحده آمریکا، صندوق بین‌المللی پول رشد 4.6 درصدی را در سال جاری پیش‌بینی می‌کند که از 5.2 درصد رسمی در سال 2023 کمتر است، اگرچه رشد واقعی ممکن است به 1.5 درصد هم برسد.
این به معنای دورنمای پایین‌تری برای شرکت‌های مخابراتی است، با وجود سال پررونق در سال 2023 در نتیجه تقاضای رونق برای خدمات ابری و مرکز داده…

اپراتورهای چینی کاملاً به فروش گوشی متکی هستند. به عنوان مثال، در نیمه اول سال گذشته، فروش سخت افزار چاینا موبایل 11 درصد رشد کرد و نزدیک به 15 درصد از کل درآمد را به خود اختصاص داد.

همچنین به نظر می‌رسد که آن‌ها باید بیشتر منتظر بمانند تا بازده سرمایه‌گذاری عظیم 5G خود را ببینند. سرانه درآمد به ازای هر مشترک موبایل در اپراتور China Mobile در شش ماه اول سال 2023 فقط 51.2 یوان چین معادل 7.12 دلار آمریکا بود که نسبت به سال قبل 1 درصد افزایش داشت. شرکت مخابرات چین 46 یوان معادل 6.4 دلار بود که 0.4 درصد افزایش داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.