تجارت الکترونیک

February 25, 2024
14:57 یکشنبه، 6ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161466

سازمان امور مالیاتی: فاصله صدور تا ارسال صورتحساب الکترونیکی بیش از یک هفته نباشد

صادرکنندگان صورتحساب الکترونیکی بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی باید توجه کنند تا فاصله زمانی صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان بیش از یک هفته نباشد.

به گزارش پیوست، مرکز تنظیم مقررات، نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی با توجه به اجرایی شدن قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از اول دی ماه ۱۴۰۲ اطلاعیه‌ای صادر کرده است. در اطلاعیه این مرکز به مودیان هشدار داده شده بر اساس دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی، فاصله زمانی تاریخ و صدور صورتحساب با ارسال آن به سامانه مودیان نباید بیشتر از یک هفته باشد.

چندی پیش مجلس در جریان اصلاح ماده یک قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، تکلیف کرده بود همه اشخاص حقیقی و حقوقی از یکم دی ماه ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شوند.

سازمان امور مالیاتی پیش‌بینی کرده بود این قانون در ۶ مرحله و ظرف یک سال اجرایی شود اما فازهای مختلف اجرای آن در مقاطع مختلف به تعویق افتاد. در فاز اول قرار بود شرکت‌های بورسی در ابتدای آبان ماه ۱۴۰۱ به سامانه مودیان متصل شوند و پس از آن از دی ماه آن سال تمامی شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی موضوع به سامانه متصل شوند.

در فاز دوم نیز تکلیف شده بود همه اشخاص حقوقی از اول فروردین ماه ۱۴۰۲ قانون را اجرا کرده و فاکتورهای خود را به صورت روزانه در سامانه ثبت کنند اما تا آن زمان بسیاری از مودیان موفق نشده بودند به سامانه متصل شوند.

این مساله باعث شد نمایندگان مجلس، تیر ماه امسال تصمیم بر تعویق اجرای این فاز بگیرند. در همین رابطه کلیه شرکت‌های بورسی، فرابورسی، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی موظف شدند از یکم دی ماه، صورتحساب‌های خود را به صورت الکترونیکی صادر کنند.

از همین رو ابتدای بهمن ماه نیز مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی دستورالعملی صادر کرد که در آن توضیحاتی داده شده بود. در این اطلاعیه کلیه اشخاص حقیقی که میزان فروش خالص کالا و خدمات سال ۱۴۰۲ آنها تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ بیشتر از ۱۸ میلیارد تومان بوده است ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند. همچنین اشخاص حقیقی موضوع جز ۲ بند ط تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۲ با هر میزان فروش کالا و خدمات و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مرتبط با طلا، جواهر و پلاتین با هر میزان فروش ملزم شده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.