باندپهن

خبر اول

رگولاتوری

فیبرنوری

March 8, 2024
9:56 جمعه، 18ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161475

اتحاد ISPهای آمریکا می‌گوید خطاهای بزرگی نقشه پهنای باند FCC را تهدید می‌کند

ICTna.ir – در یک پرونده FCC، ائتلافی از ارائه دهندگان پهنای باند، به نام Accurate Broadband Data Alliance یا اتحادیه پهنای باند دقیق، گفته که “Broadband/GigFire و دیگران” بیش از حد و به صورت اغراق شده از در دسترس بودن خدمات و دسترسی خود را بر روی نقشه پهنای باند FCC گزارش می دهند. یک ائتلاف پهن باند به نام ائتلاف داده پهنای باند دقیق (ABDA) به FCC هشدار می دهد که نقشه پهن باند ملی این کشور، حاوی خطاهایی است که «با هدایت وجوه به دور از مناطقی که واقعاً پهنای باند کافی ندارند مانع استقرار خدمات پهن باند ضروری می شود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در پرونده ای که روز سه شنبه منتشر شد، این گروه ادعا می کند که “خطاهای قابل توجهی” در سراسر نقشه پهنای باند وجود دارد که تا حدی به دلیل گزارش نادرست برخی از ISP ها است.

در پرونده ABDA آمده است: تعدادی از اپراتورها، از جمله Broadband/GigFire و دیگران، همچنان در دسترس بودن سرویس اینترنت را به ویژه در رابطه با قابلیت های شبکه بی سیم ثابت و دسترسی، بیش از حد و به صورت اغراق شده، گزارش می کنند.

بر اساس پیوست موجود در پرونده، ABDA پنجاه و یک ارائه دهنده خدمات محلی، از جمله Albany Mutual Telephone Association، Arrowhead Corporation، Blue Earth Valley Communications (Bevcomm)، Farmers Cooperative Telephone Company، Great Plains Communications، Red River Communications، Tekstar، که خود را به عنوان ائتلافی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت باند پهن در غرب میانه توصیف می‌کند به دنبال آگاه سازی قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران در مورد پیامدهای برخی اقدامات بر دقت داده‌های پهنای باند و بهبود دقت این داده‌ها هستند.

تغییرات پیشنهادی

ائتلاف ABDA، که پرونده خود را در پاسخ به درخواست FCC برای اظهار نظر در مورد فرآیند چالش نقشه برداری خود ارائه کرده است، “تعدیل های کمی برای فرآیند موجود” را پیشنهاد می کند که به گفته او نقشه دقیق تری را به همراه خواهد داشت.

به طور خاص، تغییرات پیشنهادی ABDA شامل «به‌روزرسانی دسته‌های کد چالش موجود و دادن فرصتی به چالش‌گران برای رد پاسخ‌های ارائه‌دهنده» و همچنین «اجرای مجازات‌های قابل توجه علیه بازیگران بد» است.

ABDA اضافه می‌کند که با برنامه 42.5 میلیارد دلاری دسترسی و استقرار ملی پهن باند (BEAD) با تکیه بر نقشه FCC برای تعیین مکان‌هایی که واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی هستند، «زمان» برای درست کردن این فرآیند ضروری است.

علاوه بر تغییرات مختلف در دسته‌های چالشی یا دلایلی که یک نهاد می‌تواند برای ثبت چالش در دسترس بودن سرویس انتخاب کند، ائتلاف می‌خواهد تغییراتی را ببیند که ثبت ادعاهای خدمات نادرست را برای اپراتورها دشوارتر می‌کند.

تلاش برای ارزیابی قابلیت‌های عملیاتی یک شبکه مانند یک شبکه بی‌سیم ثابت بدون هیچ گونه داده‌ای که نوع تجهیزات یا مکان‌های برج را شناسایی می‌کند یا اطلاعات دیگری که به تجزیه و تحلیل مهندسی کمک می‌کند تقریبا غیرممکن می‌شود. در پرونده ABDA آمده است که در بهترین حالت فریبنده و در بدترین حالت کاملاً نادرست هستند.

 

“برخی ارائه دهندگان”

بایگانی ABDA به “برخی از ارائه دهندگان” اشاره می کند، اما به یکی به عنوان مشکل ساز اشاره می کند: LTD Broadband!

در پاورقی، ABDA به اختلافات شرکت‌های عضو با Broadband LTD اشاره شده و گفته شده که این ISP به چالش‌های ارائه شده با اتهاماتی مبنی بر اینکه شرکت‌های عضو ABDA اسکرین‌شات‌هایی را به قصد فریب FCC ساخته‌اند، پاسخ داد.

علاوه بر این، پرونده ABDA می گوید، زمانی که یکی از شرکت های عضو آن، تعاونی مخابرات بین ایالتی (ITC)، چالشی را برای 1300 نقطه متصل به باند پهن با مسئولیت محدود ارائه کرد، در مرحله تعامل مشخص شده از فرآیند چالش با ITC تماس نگرفته است و سپس به اشتباه اعلام کرد: پاسخ آن به کمیسیون مبنی بر اینکه ITC هیچ پاسخی ارائه نکرده است. ارسال شده است.

این پرونده ادعاهای دیگری را علیه Broadband/GigFire مطرح می کند، از جمله اینکه این شرکت تا 21 سپتامبر 2023 برای انجام تجارت در مینه سوتا، داکوتای جنوبی، یا آیووا ثبت نام نکرده بود. با این حال، در پرونده های BDC خود GigFire ادعا می کند که قبل از این تاریخ ثبت نام، خدمات پهنای باند ارائه کرده است.

این گروه همچنین گفت که در سال 2023، این شرکت همه مکان‌های خود را تحت GigFire مجدداً ثبت کرد، «بنابراین چالش‌های ارائه‌شده علیه مکان‌های LTD به طور موثر مورد بحث قرار می‌گیرد و نیاز به تکرار کمیسیون دارد و تلاش‌های ارائه‌دهندگان برای به چالش کشیدن دوباره همه مکان‌ها تحت GigFire را به چالش می‌کشد».

قابل ذکر است که Broadband LTD در اصل بزرگترین برنده صندوق فرصت دیجیتال روستایی (RDOF) آمریکا بود تا اینکه FCC درخواست طولانی مدت آن را در سال 2022 رد کرد.

در حالی که پرونده ABDA از پهنای باند این شرکت به عنوان مثال استفاده می کند، همچنین ادعا می کند که موضوع رد کردن نادرست چالش ها یک مشکل با چندین ذی نفع است.

این اتحادیه باند پهن می‌گوید: اعضای ABDA موارد متعددی را تجربه کرده‌اند که یک ارائه‌دهنده پاسخگو به چالش‌های خود پاسخی ارائه می‌دهد که شامل اطلاعات کاملاً اشتباه با اتهامات نادرست و اظهارات نادرست آشکار مانند تلاش‌های ادعایی برای ارتباط با یک نهاد چالش‌برانگیز است که در واقع هرگز اتفاق نیفتاده است.

 

دیگران موافقند

در پرونده دیگری در مورد فرآیند چالش، NTCA-Rural Broadband Association همچنین از FCC خواست تا کدهای چالش خود را به ویژه در مورد استقرار بی سیم ثابت، اصلاح کند و داده های دقیق تری را از قبل جمع آوری کند.

NTCA با اشاره به ارقامی از FCC که نشان می‌دهد از 3.7 میلیون چالش در دسترس بودن ارتباطات بی سیم ثابت ثبت شده، 2.2 میلیون مورد «از سوی ارائه‌دهندگان» پذیرفته شده‌اند.مانند پرونده ABDA، NTCA همچنین به LTD Broadband اشاره می‌کند و می‌گوید که ارائه‌دهنده «با استفاده از طیف بی‌سیم ثابت غیرمجاز حداقل سرویس پهن‌باند متقارن 150/50 مگابیت بر ثانیه را به بیش از 300هزار مکان در سراسر جغرافیایی متشکل از مواردی که بیش از یک به نظر می‌رسد ارائه می‌کند. یاین ک سوم از هر یک از مینه سوتا و آیووا و بخش قابل توجهی از نبراسکا و داکوتای جنوبی می باشد.

به گفته NTCA، جمع‌آوری جزئیات بیشتر شبکه از قبل می‌تواند برخی از این موارد را کاهش دهد.

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.