خبر اول

فناوری اطلاعات

February 26, 2024
16:57 دوشنبه، 7ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161477

شرکت Minim سوئیچ مدیرعاملش را تنظیم می‌کند!

ICTna.ir – دیوید لازار، یکی از اعضای هیئت مدیره سازنده قبلی دستگاه‌های DOCSIS با برند موتورولا، با حقوق پایه 406هزار دلار به عنوان مدیرعامل Minim انتخاب می‌شود. برنامه های لازار برای بورس نزدک مشخص نیست. این شرکت، قبل از موافقت با فروش موجودی خود به Motorola Mobility، Minim خانواده‌ای از مودم‌ها و گیت وی های DOCSIS با برند موتورولا و نرم‌افزار مدیریت شبکه خانگی را توسعه داد.

تصویر بالا یک مودم کابلی Motorola MB8600 DOCSIS 3.1 است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Minim، سازنده مودم‌ها و گیت وی های کابلی با برند موتورولا، در بحبوحه قرارداد تغییر کنترل سهام که قرار است هفته آینده با رای سهامداران مواجه شود، مدیران عاملش را عوض می‌کند.

Minim در یک پرونده SEC فاش کرد که در 20 فوریه، شرکت قرارداد استخدامی را با عضو هیئت مدیره دیوید لازار امضا کرد تا به عنوان مدیر عامل و مدیر ارشد مالی پس از استعفای جرمی هیچکاک، مدیرعامل و مدیر مالی سابق و یکی از بنیانگذاران شرکت، “پس از مدتی معین” بعنوان دوره گذار، فعالیت کند.

طبق یک پرونده SEC، هیچکاک تا 31 دسامبر 2023 تنها مدیر اجرایی Minim بود. Minim مستقر در منچستر، نیوهمپشایر، 78 درصد از کارکنان خود را پاییز گذشته اخراج کرد و از آن زمان تاکنون تعداد کارکنان خود را کاهش داده است.

طبق یک قرارداد کار سه ساله ، لازار باید حقوق پایه 406هزار دلاری در سال (33 هزار و 833 دلار در ماه) از اول ژانویه 2024 پرداخت کند.

لازار همچنین واجد شرایط سایر پاداش های سالانه و ویژه است که توسط کمیته جبران خسارت تعیین می شود. این موارد شامل کمک های مالی احتمالی در گزینه های سهام یا سهام محدود معادل 100 درصد حقوق پایه لازار، همراه با واجد شرایط بودن برای پاداش سالانه با هدف 100 درصد از حقوق پایه است. هفتاد و پنج درصد از آن پاداش سالانه مبتنی بر دستیابی به اهداف عملکردی خاص، از جمله ارزش بازار، معاملات، کاهش هزینه ها و کارمزدها یا افزایش درآمد و درآمد است. طبق این توافقنامه، بیست و پنج درصد از پاداش سالانه لازار «به تشخیص کمیته جبران خسارت خواهد بود».

این قرارداد استخدامی پس از یک معامله تغییر کنترل صورت گرفت که در آن لازار، یک سرمایه‌گذار فعال که خود را توصیف می‌کند، با خرید 2 میلیون سهم از Minim به قیمت هر سهم 1.40 دلار، به قیمت کل خرید 2.8 میلیون دلار موافقت کرده است. Minim همچنین ضمانت‌نامه‌های لازار را برای خرید 2.8 میلیون سهم دیگر از سهام عادی Minim به قیمت 1 دلار برای هر سهم صادر کرده است.

این معامله عملاً بزرگترین سهامدار لازار مینیم، با داشتن 50.1 درصد سهام عادی مینیم است و مینیم را به یک “شرکت تحت کنترل” تحت قوانین نزدک تبدیل می کند.

طبق بایگانی SEC، معامله سهام Minim با Lazar در حال حاضر با رای سهامداران روبرو خواهد شد که به صورت آنلاین در صبح روز 27 فوریه یعنی فردا، (با تأخیر از تاریخ اصلی 16 فوریه) برگزار می شود..

همچنین از سهامداران حداقلی خواسته شده است که تقسیم معکوس سهام حداقل یک به سه، افزایش سهام مجاز سهام ممتاز به 10 میلیون سهم و حذف از گواهی تاسیس شرکت و آیین‌نامه‌های محدودیت‌های مربوط به آن را تصویب کنند.

سهام Minim در معاملات صبح چهارشنبه بیش از 8 درصد کاهش یافت.

هنوز مشخص نیست که لازار قصد دارد با Minim و فهرست نزدک آن چه کند. طبق نمایه لینکدین خود، لازار در حال حاضر به عنوان مدیر عامل Activist Investing و Custodian Ventures، شرکت‌های مستقر در دبی که در «موقعیت‌های چرخشی» و «شرکت‌های عمومی پرخطر» تخصص دارند، فعالیت می‌کند. او همچنین مدیرعامل Lazar Realty مستقر در دبی است و به عنوان مدیر عامل موقت Titan Pharmaceuticals، یک شرکت مستقر در سانفرانسیسکو که بر روی “فناوری تحویل داروی طولانی مدت و مداوم” برای شرایط مزمن تمرکز دارد، خدمت می کند.

لازار به لایت ریدینگ می گوید که در موقعیت بهتری برای توضیح برنامه هایش برای Minim در اوایل ماه آینده خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.