5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

فناوری

هوش مصنوعی

March 8, 2024
13:02 جمعه، 18ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161491

مخابرات کره جنوبی با NTT Docomo و نوکیا برای توسعه رابط هوایی 6G AI متحد می‌شود

ICTna.ir – شرکت مخابرات کره جنوبی، SK Telecom به NTT Docomo و نوکیا و خواهد پیوست تا عملکرد شبکه و بهره وری انرژی را از طریق رابط هوای بومی 6G AI افزایش دهد. SK Telecom (SKT) به همکاری 6G موجود بین NTT Docomo، نوکیا و NTT ملحق شده است و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا دامنه آزمایش و اعتبارسنجی رابط هوای بومی هوش مصنوعی 6G (6G-AI) را در حالی که طیف گسترده‌تری از کاربردهای تجاری را بررسی می‌کنند، گسترش دهند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت ها در بیانیه ای اعلام کردند که 6G AI-AI یک فناوری حیاتی نسل بعدی است که می تواند عملکرد شبکه را تا حد زیادی افزایش دهد و بازده انرژی را افزایش دهد. با همکاری خود، این چهار شرکت در آینده سیستم‌های AI-AI 6G را توسعه خواهند داد که با استفاده از موارد استفاده انتخابی و سناریوهای واقعی محیطی آزمایش خواهند شد.

این تست‌های اعتبار سنجی هم در آزمایشگاه و هم در فضای باز انجام می‌شود تا نتایج واقعی شبکه را به بهترین شکل شبیه‌سازی کند.

SKT، NTT، Docomo و Nokia همچنین بر روی بهبود عملکرد مدل هوش مصنوعی با استفاده از داده های تولید شده از شبکه های واقعی یا از طریق شبیه سازی کار خواهند کرد. این امر در توسعه مدل های آموزشی هوش مصنوعی برای بهترین پلتفرم رابط هوایی هوش مصنوعی در صنعت بسیار مفید خواهد بود.

یو تاکی، معاون رئیس و رئیس فناوری زیرساخت در SKT در بیانیه ای گفت: این نقطه عطف نشان دهنده یک گام مهم رو به جلو در تلاش های مشترک به سمت توسعه فناوری هسته 6G است که شامل رهبران فناوری از کره، ژاپن، اروپا و آمریکا است. SKT در تلاش‌های تحقیق و توسعه خود برای بکارگیری فناوری هوش مصنوعی در زیرساخت‌های شبکه، حرکت خود را حفظ خواهد کرد، زیرا ما به سمت تبدیل شدن به یک شرکت جهانی هوش مصنوعی حرکت می‌کنیم.

همکاری 6G بین Docomo، NTT و نوکیا که در سال 2022 آغاز شد، با هدف تعریف مشترک و توسعه فناوری های کلیدی برای سیستم های 6G آینده ایجاد شد. دو هفته پیش، این سه شریک اعلام کردند که به دو نقطه عطف تکنولوژیکی کلیدی در مسیر 6G دست یافته‌اند.

اولین مورد پیاده سازی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در رابط هوای رادیویی است که به طور موثر به رادیوهای 6G توانایی یادگیری را می دهد. دوم استفاده از طیف جدید زیر تراهرتز (زیر تراهرتز) برای افزایش چشمگیر ظرفیت شبکه است.

 

شرکای اکوسیستم 6G گسترش می‌یابند

برای Docomo و NTT، همکاری با طیف متنوعی از شرکا در توسعه فناوری‌های نسل بعدی برای شبکه‌های 6G آینده ضروری است.

خارج از همکاری گسترده خود با نوکیا و SKT، این دو شرکت ژاپنی آزمایش‌های مشترکی را با اریکسون، فوجیتسو، Keysight Technologies و NEC پیرامون باندهای فرکانس بالقوه برای مخابرات 6G انجام داده‌اند.

و هر دو شرکت مشتاق افزایش تعداد شرکای کار بر روی این آزمایش‌های 6G بوده‌اند.

در بیانیه‌ای جداگانه، Docomo و NTT اعلام کردند که علاوه بر SKT، Rohde & Schwarz ، سازنده ابزارهای اندازه‌گیری با کارایی بالا با فرکانس بالا، اخیراً به اکوسیستم رو به رشد شرکای خود برای 6G اضافه شده است.

آزمایشات 6G توسط NTT و Docomo همراه با شرکای خود انجام می شود.

رود اند شوارتز از فناوری طراحی سیستم اندازه‌گیری خود در مدل‌های کانال برای ارزیابی راه‌حل‌های جدید سنجش بی‌سیم فراتر از فناوری‌های ارتباطات سیار استفاده خواهد کرد. همچنین عملکرد حسگر بی سیم را با استفاده از اندازه گیری ها و مدل های کانال در محیط های واقعی ارزیابی می کند.

در ادامه، Docomo و NTT به انجام آزمایش‌ها با همکاری فروشندگان بزرگ جهانی و ژاپنی و همچنین اپراتورهای مخابراتی خارج از کشور ادامه خواهند داد. این دو شرکت گفتند.

آنها افزودند: از طریق این تلاش‌ها، دوکومو و NTT به دنبال تسریع تحقیق و توسعه هستند که به استانداردسازی و تجاری‌سازی جهانی 6G کمک می‌کند.

صنعت مخابرات یک پنجره شش ساله برای توسعه فناوری های 6G دارد و انتظار می رود خدمات تجاری 6G در سال 2030 راه اندازی شود.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.