تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

February 26, 2024
12:18 دوشنبه، 7ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161539

تغییر ویجت‌ جست‌وجوی صفحه اصلی اندروید

منبع: Zoomit

احتمالاً به‌زودی می‌توانیم قابلیت جست‌وجو با هوش مصنوعی را مستقیماً از ویجت جست‌وجوی صفحه‌ی اصلی اندروید دریافت کنیم.

افرادی که گوشی هوشمند اندرویدی می‌خرند، به‌احتمال زیاد بعد از جعبه‌گشایی به‌دنبال ویجت جست‌وجوی گوگل برای قراردادن آن در مرکز صفحه اصلی خود هستند تا به‌کمک آن بتوانند فرایند جست‌و‌جو را ساده‌تر کنند. موقعیت و ظاهر این ویجت پرکاربرد در تمام گوشی‌های اندرویدی یکسان است و امکان شخصی‌سازی بسیار کمی ارائه می‌دهد.

بنابر گزارش Android Authority، شخصی هنگام تنظیمات اولیه‌ی تلفن‌همراه جدید ویجت جست‌وجوی گوگل را از صفحه‌ی اصلی خود حذف کنند و بعد از مدت کوتاهی، Google Opinion Rewards نظرسنجی به او ارسال کند و از او پرسید که دلایل این کار چه بوده است.

در پایان این نظرسنجی، گوگل به او شکل‌های مختلف ویجت جست‌و‌جوی خود را همراه با ویژگی‌های آن‌ها معرفی کرده است. به‌نظر می‌رسد گوگل در حال آزمایش ویجت‌های جست‌وجوی جدید با قابلیت‌های متفاوت است.

همان‌طور‌که از تصویر بالا مشخص است، گوگل قصد دارد برای آسان‌تر‌کردن جست‌وجو، دکمه‌های بیشتری برای جست‌و‌جوی آهنگ و ترجمه و عکس را را به ویجت خود آورد یا امکان جست‌وجوی محتوای روی دستگاه را از داخل نوار جست‌وجو فراهم کند و حتی ویترین خبرهای مهم را در بالای نوار ویجت جست‌وجو قرار دهد.

در بین تمام گزینه‌ها‌، قابلیت استفاده از هوش مصنوعی به ویجت جست‌وجو گوگل از همه‌ی گزینه‌ها کاربردی‌تر خواهد بود؛ چراکه با جاه‌طلبی‌های اخیر گوگل برای هوش مصنوعی Gemini همخوانی دارد.

افزودن قابلیت جست‌وجوی با هوش مصنوعی ازطریق ویجت گوگل، راهی مطمئن برای میلیون‌ها کاربر اندروید در سراسر جهان به‌منظور دستیابی به هوش مصنوعی این شرکت خواهد بود.

گوگل هیچ‌یک از این ویجت‌های جست‌وجوی بازطراحی‌شده را رسماً تأیید نکرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.