بازی

فناوری اطلاعات

February 27, 2024
17:34 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161632

«بوی مرگ» اپل آرکید به مشام می‌رسد

منبع: Zoomit

گروهی از توسعه‌دهندگان با انتقاد از اپل گفته‌اند که «بوی مرگ» یکی از سرویس‌های این شرکت به مشام می‌رسد.

برخی از بازی‌سازان نارضایتی خود را از اپل آرکید اعلام کرده‌اند و حالا نگران آینده‌ی این سرویس گیمینگ هستند. منابع آگاه در گفت‌و‌گو با موبایل‌گیمر اعلام کرده‌اند که «بوی مرگ» سرویس اشتراکی اپل به مشامشان می‌رسد.

یک توسعه‌دهنده می‌گوید که مدیران ارشد اپل باید نسبت‌ به بازی‌ها اشتیاق داشته‌ باشند و به این حوزه احترام زیادی بگذارند، اما ظاهراً داخل اپل چنین ذهنیتی وجود ندارد. او می‌گوید اپل به همان اندازه که روی حوزه‌ی موسیقی و فیلم‌و‌سریال سرمایه‌گذاری می‌کند، به حوزه‌ی بازی اهمیت نمی‌دهد.

اپل آرکید از همان ابتدا به‌عنوان راهکاری برای کمک به بازی‌سازان گوشی آیفون معرفی شد. آمار نشان می‌داد در سال‌های آغازین، اکثر بازی‌های منتشرشده در آرکید سودده بودند.

همزمان‌ با انتقاد برخی از توسعه‌دهندگان، یک بازی‌ساز می‌گوید که اگر اپل آرکید وجود نداشت، بقای شرکتش ممکن نبود: «با وجود نقص‌هایش، بسیار خوشحالیم که آرکید وجود دارد. این سرویس باعث دیده‌ شدن بازی‌های پریمیوم روی موبایل شده است.»

گزارش جدید موبایل‌گیمر ادعا می‌کند میزان پرداختیِ سرویس اپل آرکید به بازی‌سازان طی سال‌های اخیر روند نزولی داشته است و این اتفاق از سال ۲۰۲۰ شروع شد. افزون‌بر پرداخت‌های اولیه، پاداش توسعه‌دهندگان نیز افت کرده و ظاهراً اپل هیچ توضیحی درباره‌ی نحوه‌ی محاسبه‌ی دستمزد نمی‌دهد.

بر اساس سیاست‌های اپل، بازی‌های نسبتاً کوتاه و بازی‌های مستقل پریمیوم معمولاً پول کمتری نسبت‌ به بازی‌هایی که در بلندمدت مورد توجه قرار می‌گیرند کسب می‌کنند. برخی از توسعه‌دهندگان رابطه‌ی خود را با اپل خوب ارزیابی کرده‌اند اما عده‌ای دیگر می‌گویند شرکت تولیدکننده‌ی مک بوک و اپل واچ رفتار «کینه‌توزانه» دارد.

شماری از توسعه‌دهندگان از دشوار بودن روند دریافت حمایت تبلیغاتی اپل سخن گفته‌اند و ادعا کرده‌اند که قرار گرفتن در بنرهای اپ استور تقریباً غیرممکن است. یک توسعه‌دهنده می‌گوید: «ما اساساً باید برای برجسته‌ شدن از سوی اپل، التماس کنیم. دریافت آن بنر در بالای صفحه مثل استخراج خون از سنگ است.»

اپل در سال ۲۰۲۱ تغییراتی چشمگیر در اپل آرکید ایجاد کرد و سراغ لغو تعداد زیادی از پروژه‌ها رفت. برخی از توسعه‌دهندگان می‌گویند که احتمالاً ورود جدی نتفلیکس به حوزه‌ی سرویس‌های استریم بازی، اپل را به اعمال تغییرات دیگری در سرویس آرکید ترغیب می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.