تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

February 28, 2024
17:49 چهارشنبه، 9ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161730

متا با رونمایی کامل‌ترین عینک واقعیت افزوده دنیا تاریخ‌ساز می‌شود

منبع: Zoomit

عینک واقعیت افزوده‌ی متا Orion با ویژگی‌های هوش مصنوعی، احتمالاً در رویداد کانکت ۲۰۲۴ این شرکت به‌نمایش درمی‌آید.
تبلیغات
D4-mci
از مدت‌ها قبل در شایعات متعدد به این موضوع اشاره شده که متا درحال ساخت عینک واقعیت افزوده‌ی جدیدی است که احتمالاً در سال جاری می‌توانیم نگاهی اجمالی به آن داشته باشیم.

بیزنس اینسایدر می‌نویسد متا عینک واقعیت افزوده‌اش را پاییز سال جاری در رویداد Meta Connect به‌نمایش خواهد گذاشت. این محصول که با نام Orion شناخته می‌شود محصولی متفاوت با عینک متا Ray-Ban و هدست واقعیت مجازی متا خواهد بود.

طبق گزارش‌های قبلی، عینک واقعیت افزوده‌ی متا از هوش مصنوعی چندوجهی و دوربین بهره خواهد برد. هدست‌های متا کوئست مثل کوئست ۳ بیشتر برای بازی‌های واقعیت مجازی استفاده می‌شوند و البته برخی ویژگی‌های واقعیت ترکیبی را نیز ارائه می‌دهند.

عینک متا ری بن از نمای جلو
عینک واقعیت افزوده‌‌ی متا ری-بن
ظاهراً ویژگی خاص عینک Orion این است که با المان بصری پیشرفته‌تر عرضه خواهد شد اما درحال‌حاضر جزئیات زیادی درمورد تکنولوژی مذکور وجود ندارد. ظاهراً متا برای ارائه‌ی نسخه‌ی نمایشی باکیفیت عینک واقعیت مجازی جدیدش درحال آزمایش‌ مدل‌های اولیه‌ و البته پیشرفته‌ی این محصول است.

حتی درصورتی‌که متا عینک واقعیت افزوده‌ی Orion را در رویداد کانکت امسال نمایش دهد، این محصول دردسترس عموم قرار نخواهد گرفت. غول آمریکایی قصد داشت محصول مورد اشاره را در سال جاری معرفی کند و در سال ۲۰۲۷ دردسترس عموم قرار دهد. قبل‌از عرضه‌ی Orion به‌بازار احتمالاً شاهد معرفی نسل سوم عینک متا Ray-Ban خواهیم بود.

نسخه‌های نمایشی عینک واقعیت افزوده‌ی Orion متا احتمالاً برای جلب توجه عموم ارائه خواهد شد. درحال حاضر محصولات حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده همچنان با استقبال عمومی گسترده مواجه نشده‌اند که شاید دلیل اصلی این موضوع، ویژگی‌ها و نوع فناوری مدل‌های کنونی باشد؛ به‌همین دلیل شرکت‌های مختلف ازجمله متا و اپل هدست‌های واقعیت ترکیبی خاص خود را عرضه کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.