اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 29, 2024
23:42 پنجشنبه، 10ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161843

حکیم‌جوادی: تاثیر جایگاه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بر اقتصاد دیجیتال متفاوت است

رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران معتقد است بخش دولتی و حاکمیتی جایگاه سازمان نصر در حوزه فاوا را پذیرفته‌اند و بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر آن در اقتصاد دیجیتال کشور تاکید دارند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، نخستین نشست هم‌اندیشی رئیس هیئت‌مدیره دوره هفتم و روسای کمیسیون‌های سازمان نصر تهران برگزار شد.

علی حکیم‌ جوادی در این جلسه با توجه به اهداف برگزاری این جلسه گفت: «هدف از برگزاری این جلسه، برقراری ارتباط هرچه بیشتر هیئت‌مدیره سازمان و کمیسیون‌ها، به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای سازمان است. ما به دنبال این هستیم که نظرات و دغدغه‌ها سریع‌تر و راحت‌تر از گذشته میان این دو بخش رد و بدل شود. جایگاه و نقش کمیسیون‌ها در سازمان بر ما پوشیده نیست و به دنبال این هستیم با برگزاری جلسات هم‌اندیشی میان اعضای هیئت‌مدیره و کمیسیون‌ها به صورت مداوم، از ظرفیت کمیسیون‌ها در راستای منافع صنف و اعضای آن استفاده کنیم. قطعا اعضای کمیسیون‌ها با انتقال تجربیات و دغدغه‌های فعالان حوزه فعالیت کمیسیون خود، به هیئت‌مدیره سازمان در اتخاذ تصمیمات اصولی و مفید کمک می‌کنند».

او همچنین درباره‌ی جایگاه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در صنعت فاوا و اقتصاد دیجیتال کشور گفت: «بنظر من جایگاه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با جایگاه سایر نهادها و تشکل‌های فعال در این حوزه متفاوت است. ما با فعالیت سایر تشکل‌های فعال در این صنعت مخالف نیستیم اما سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به دلیل جایگاه قانونی که دارد از اثرگذاری بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند بانی کارهای بزرگی باشد. بخش دولتی و حاکمیتی نیز این جایگاه را پذیرفته است و بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر سازمان نظام صنفی رایانه‎‌ای در اقتصاد دیجیتال کشور تاکید دارند».

در ادامه این نشست، روسا و نمایندگان کمیسیون‌ها به بیان نظرات و دغدغه‌های کمیسیون‌های خود پرداختند و دستاوردها و چالش‌های سه سال گذشته حوزه فعالیت خود را مطرح کردند.

در پایان این نشست، حسام اسدی، عضو کارگروه اصلاح آیین‌نامه فعالیت کمیسیون‌های سازمان درباره‌ی فعالیت‌های این کارگروه گفت: «در ابتدای شروع به کار این کارگروه، برای دریافت نظرات و پیشنهادات، نظرسنجی درخصوص اصلاحات مورد نیاز در آیین‌نامه تهییه شد و برای تمام اعضای کمیسیون‌ها ارسال شد.

بیش از 100 نفر از اعضای کمیسیون‌ها در این نظرسنجی شرکت کردند و ما بازخوردهای آن‌ها را دریافت کردیم. در کارگروه با برگزاری جلسات فشرده به دنبال این هستیم که اصلاحات آیین‌نامه فعالیت کمیسیون‌ها تا پیش از پایان سال جاری به پایان برسد و در ابتدای سال آینده، شاهد برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها باشیم».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.