5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

March 5, 2024
10:17 سه شنبه، 15ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161853

اورنج‌بیزینس و سیسکو برای مقابله با کربن با هم همکاری می‌کنند

ICTna.ir – واحد راهکارهای سازمانی اورنج، معروف به Orange Business و سیسکو یک رویکرد چهار جانبه را برای کاهش ردپای کربن در راه حل های شرکتی اعلام کرده اند و براساس آن، آلیت موسنیر لومپر، مدیر عامل اورنج بیزینس، و چاک رابینز، مدیر عامل سیسکو، تفاهم نامه ای در این زمینه با هم امضا کردند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در کنگره جهانی تلفن همراه امسال در بارسلون، طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در MWC، آلیت موسنیر لومپر، مدیرعامل اورنج بیزینس و چاک رابینز، رئیس و مدیر عامل سیسکو، یادداشت تفاهمی را با هدف کاهش مشترک انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) با محوریت چهار جانبه اعلام کردند.

اولین مورد از این محورها، یک مسیر مشترک کاهش انتشار برای محصولات سیسکو است که توسط اورنج بیزینس استفاده می شود. برای این منظور، شرکت ها بر استفاده از داده های مشترک برای تخمین انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به راه حل های اورنج بیزینس که فناوری سیسکو را ادغام می کند، تمرکز خواهند کرد.

دومین محور بر اندازه‌گیری ردپای کربن محصولات و خدمات مشترک تمرکز دارد و به مشتریان اجازه می‌دهد تا این آمار را در هنگام تصمیم‌گیری در نظر بگیرند. ارزیابی ها در یک دوره یک ساله انجام می شود و پس از آن آنها می توانند ردپای کربن محصولات مشترک را به اشتراک بگذارند و همچنین نقطه شروعی را برای ایجاد مسیرهای کاهش انتشار تعیین کنند.

محور سوم، شاهد همکاری هر دو شرکت برای تلفیق بهتر اصول اقتصاد چرخشی خواهد بود. این امر مستلزم افزایش خرید واحدهای بازسازی شده از طریق برنامه Refresh Cisco و همچنین جمع آوری تجهیزات استفاده شده است. در اینجا، اورنج بیزینسجمع آوری را از طریق برنامه بازپس گیری و استفاده مجدد سیسکو تسهیل می کند.

در نهایت، محور چهارم تاکید بیشتری بر اصول طراحی زیست محیطی هنگام ایجاد محصولات و خدمات جدید خواهد داشت. در صورت وجود، Orange Business به داده‌های تجزیه و تحلیل چرخه عمر محصولات سیسکو به عنوان بخشی از هدف واحد سازمانی برای ارائه محصولات و راه‌حل‌های 100درصدی با طراحی سازگار با محیط زیست دسترسی پیدا می‌کند.

موسنیرلومپر در این خصوص تاکید کرد که اهمیتی که مشتریان برای پایداری قائل هستند در حال افزایش است و نقش رو به رشد آن را به عنوان یک معیار در درخواست‌ها برای پیشنهادات و همچنین نگرانی مدیران عامل در سراسر جهان برجسته می‌کند. رابینز، در عین حال، خاطرنشان کرد که این چیزی است که به ویژه در اروپا نگرانی بزرگی بوده است.

موسنیر لومپر در مورد اهمیت این مشارکت گفت که سیسکو شریک شماره یک شرکت اورنج بیزینس است. او همچنین خاطرنشان کرد که در حالی که اورنج بیزینس موفق شده است انتشار CO2 Scope 2 را به نصف کاهش دهد، این اسکوپ سوم است که بخش عمده ای از ردپای کربن آن را نشان می دهد.

 

راه حل های آگاهانه اقلیمی

رابینز به مثال راه حل One Box برای مشتریان تجاری اشاره کرد که در غرفه اورج در حال نمایش بود. این راه حل اجازه می دهد تا چندین قابلیت مسیریابی، مانند SD-WAN که در غیر این صورت جداگانه قرار می گرفت، در یک جعبه قرار گیرد.

در اینجا، سیسکو سخت افزار را با اورنج فراهم می کند و تنظیم و نصب ویژگی های اضافی را ترتیب می دهد. این را می توان از راه دور و از طریق ابر انجام داد و نیازی به بازدیدهای متعدد مهندس را از بین برد. این راه حل علاوه بر حذف سخت افزار اضافی، مصرف انرژی را تا 80 درصد کاهش می دهد.

یکی دیگر از فناوری‌های کاهش انتشار که در Fira نمایش داده می‌شود، یک شبکه Wi-Fi است که در استادیومی در مارسی مستقر شده است، که در صورت عدم استفاده، نقاط Wi-Fi را خاموش می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.