فیبرنوری

March 1, 2024
12:16 جمعه، 11ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161864

شروع عملیات عمرانی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شاتل در دستجرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم از آغاز عملیت عمرانی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر دستجرد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، طبق قراردادی که بین شهرداری های قم با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و با گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات شاتل برای اجرا شدن پروژه فیبرنوری در این شهرها منعقد شد، عملیات عمرانی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر دستجرد شروع به کار کرد.

جواد غلام‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه فیبرنوری با اعتباری بیش از سی و هفت میلیارد ریال شروع شد، گفت: با کلنگ‌زنی این پروژه که اینترنتی به مراتب با کیفیت تر و پرسرعت تر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، 2.8 کیلومتر از شهر دستجرد حفاری می شود و تعداد 500 خانوار تحت پوشش این شبکه قرار خواهند گرفت.

وی افزود: با توجه به شرایط اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای این شهر، ان شاءالله تا پایان سال جاری بهره برداری پروژه انجام شود و با بهره برداری از آن فعالان اقتصادی و کسب و کارهای این شهر با اتمام طرح ملی فیبر نوری، از آثار و مزایای آن بهره‌مندی کامل را ببرند.

غلام پور همچنین با اشاره به پیشرفت و توسعه دولت الکترونیک شهر خاطرنشان کرد: به تازگی شهرداری دستجرد در راستای توسعه دولت الکترونیک در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که به منظور استفاده تمامی شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی می باشد عضو شده است و پیش تر نیز سامانه ۱۳۷ این شهرداری نیز به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.