باندپهن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

مخابرات فضایی

March 2, 2024
19:18 شنبه، 12ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161950

گوشی‌های گوگل به سیستم ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌شوند

منبع: Zoomit

گوگل برای اضافه‌ کردن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های پیکسل آماده می‌شود.

گوگل قبل از انتشار اندروید ۱۴ اعلام کرده بود که این نسخه از سیستم‌عاملش را به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز خواهد کرد. از آن زمان شواهدی مختلفی نشان می‌داد که گوگل در حال توسعه‌ی یک ویژگی اضطراری برای اندروید است که از اتصال ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

حالا به‌روزرسانی جدید Adaptive Connectivity Services احتمال اضافه شدن ویژگی ارتباط ماهواره‌ای به گوشی گوگل را تقویت می‌کند.

براساس پست جدید کانال Google Nws در تلگرام، آپدیت جدید اپلیکیشن Adaptive Connectivity Services راه را برای ورود اتصال ماهواره‌ای به گوشی‌های گوگل باز می‌کند. این ویژگی به کاربران پیکسل اجازه خواهد داد تا در صورت عدم دسترسی به شبکه‌ی تلفن همراه یا Wi-Fi، از طریق اتصال به ماهواره پیام اضطراری ارسال کنند.

ویژگی اتصال ماهواره‌ای را می‌توان در بخش Safety & Emergency در منوی تنظیمات پیدا کرد. این صفحه شامل توضیحاتی کوتاه درباره نحوه‌ی کارکرد سیستم می‌شود و دو گزینه به کاربر ارائه می‌دهد: یک گزینه به کاربر اجازه می‌دهد پیش‌نمایش این قابلیت را مشاهده کند و دیگری این اجازه را به کاربر می‌دهد که حالت واقعی قابلیت را ببیند.

به علاوه، متنی درباره‌ی سرویس ماهواره‌ای گارمین در صفحه‌ی مورد بحث وجود دارد. در قسمتی از متن لینکی وجود دارد که لیست کشورهای تحت پوشش گارمین را نشان می‌دهد؛ این لیست بیش از ۱۵۰ کشور از تمام قاره‌ها را شامل می‌شود.

نکته‌ی دیگر این است که فرایند ارسال پیام ماهواره‌ای می‌تواند برخی اطلاعات شما مانند نام، ایمیل، شماره تلفن، موقعیت مکانی و اطلاعات دستگاهتان را در اختیار ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای قرار دهد، در حالی که گوگل مسئولیتی را در قبال این اتفاق نمی‌پذیرد.

اگرچه در توضیحات ارائه شده در تنظیمات گوشی پیکسل مشخصاً از عبارت «پیکسل شما» استفاده شده است اما این بدان معنا نیست که این قابلیت مختص گوشی‌های پیکسل خواهد بود؛ باید صبر کنیم و ببینیم که گوگل قابلیت یادشده را به دیگر گوشی‌های اندرویدی نیز می‌آورد یا خیر.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.