هوش مصنوعی

March 2, 2024
19:54 شنبه، 12ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161984

خالق ChatGPT: تصور مردم از هوش مصنوعی مثل فیلم‌های علمی‌تخیلی است

منبع: Zoomit

خالق ChatGT هوش مصنوعی را به‌جای یک موجود، یک ابزار برای استفاده‌ی انسان‌ها می‌داند.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در مصاحبه‌ای جدید گفت که یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط درباره هوش مصنوعی این است که اغلب به‌عنوان یک موجود تصور می‌شود، نه یک ابزار.

آلتمن می‌گوید که هنگام استفاده ازChatGPT در‌واقع در حال استفاده از یک ابزار هستید. به‌گفته‌ی آلتمن، تصور عموم از هوش مصنوعی شبیه‌ به فیلم‌های علمی‌تخیلی است که با واقعیت خیلی تفاوت دارد.

خالق ChatGPT در سال ۲۰۱۵ گفته بود که هوش مصنوعی احتمالاً به پایان جهان منجر خواهد شد. آلتمن و صدها دانشمند نام خود را به بیانیه‌‌ی مرکز ایمنی هوش مصنوعی اضافه کردند که درباره‌ی خطر انقراض ناشی از این فناوری هشدار می‌داد.

در بیانیه‌ی یادشده آمده بود که کاهش خطر انقراض به‌وسیله‌ی هوش مصنوعی باید اولویتی جهانی درکنار سایر خطرات اجتماعی مانند همه‌گیری و جنگ هسته‌ای باشد.

آلتمن خوش‌بین است و می‌گوید آنچه ساخته‌ایم، شبیه به ابزار است که در‌اختیار انسان‌ها قرار گرفته است و آن‌ها می‌توانند کارهای شگفت‌انگیزی با آن انجام دهند که ما را شگفت‌زده می‌کند. این موضوع برای آلتمن و تیمش ارزش‌های جدیدی می‌سازد.

اظهارات آلتمن در حالی مطرح می‌شود که شکایت اخیر ایلان ماسک از OpenAI، او و شرکتش را با مشکلاتی مواجه کرده است. ماسک ادعا کرده است که OpenAI به یکی از زیرمجموعه‌های اصلی مایکروسافت تبدیل شده است و تحت هیئت‌مدیره‌ی جدید خود، در حال پالایش هوش مصنوعی انسان‌گونه برای به‌حداکثر‌رساندن سود برای مایکروسافت است، نه به‌نفع بشر.

OpenAI در پاسخ به ادعاهای ایلان ماسک گفته است که او از اینکه دیگر بخشی از این استارتاپ نیست، پشیمان است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.