بازی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 3, 2024
17:45 یکشنبه، 13ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162019

انویدیا کنسول دستی می‌سازد

منبع: Zoomit

انویدیا در تلاش است تا محصولی برای رقابت با استیم دک و نینتندو سوئیچ بسازد.

انویدیا از سال‌ها پیش به لطف انواع کارت گرافیک انویدیا، حضور بسیار فعالی در صنعت بازی‌سازی و تجهیزات گیمینگ دارد و حالا در ادامه‌ی این مسیر، نوبت به تلاش این شرکت برای ساخت کنسول بازی دستی رسیده است.

به گفته‌ی یک منبع آگاه در یوتیوب، انویدیا در حال کار روی یک کنسول بازی دستی است که رقیبی برای محصولاتی مثل نینتندو سوییچ، استیم دک و پلی استیشن پورتال خواهد بود.

انویدیا پردازنده‌ی x86 نمی‌سازد و ازاین‌رو، احتمالاً برای بخش CPU کنسول بازی دستی خود، همکاری مشترکی را با اینتل آغاز می‌کند؛ اگرچه هنوز هیچ خبر رسمی‌ای درباره‌ی همکاری منتشر نشده است.

انویدیا سال‌ها قبل، ساخت کنسول بازی دستی دیگری به نام انویدیا شیلد (Nvidia Shield) را شروع کرد؛ کنسولی که از سرویس استریم پشتیبانی می‌کرد اما به‌دلیل نداشتن توان رقابت با سایر کنسول‌های آن زمان، در قالب یک دستگاه پخش 4K و با قیمتی گزاف روانه بازار شد.

انویدیا از ۲۰۲۲ همکاری خود را با نینتندو برای تولید پردازنده‌ی گرافیکی مورد نیاز برای کنسول بازی نینتندو سوییچ ۲ آغاز کرد؛ همکاری‌ای که انویدیا به امید کسب سود چشمگیر از فروش این کنسول واردش شد.

اولین نسخه‌ی نینتندو سوییچ زمانی وارد بازار شد که رقبای خاصی نداشت؛ اما حالا و برای نسخه‌ی جدید این کنسول، شرایط متفاوت است و سوییچ ۲ باید توان رقابت با رقبای قدرتمندی مانند استیم دک و پلی استیشن پورتال را داشته باشد.

بر اساس اطلاعات غیررسمی، احتمالاً جدیدترین مدل کنسول بازی نینتندو در ماه مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴) روانه بازار می‌شود. قیمت کنسول بازی دستی نینتندو سوییچ ۲ در زمان عرضه، ۳۹۹ دلار خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.