اینترنت و شبکه

خبر اول

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 10, 2024
13:33 یکشنبه، 20ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162066

سیستم عامل چینی TiVo در تلویزیون‌های هوشمند مرزها را فتح می‌کند + مروری بر گزارش مالی سه ماهه این شرکت

ICTna.ir – شرکت Skyworth چین، پنجمین شریک تلویزیون OEM TiVo، قصد دارد سیستم عامل TiVo را در مجموعه سال 2024 خود ادغام کند. Xperi مادر TiVo امیدوار است با 2 میلیون تلویزیون مجهز به TiVo سال 2024 را به پایان برساند و تا سال 2025 به 7 میلیون دستگاه برسد. استراتژی تلویزیون هوشمند TiVo در این هفته یک گام دیگر به جلو برداشت، زیرا این شرکت متعلق به Xperi با Skyworth چین قراردادی امضا کرد تا تولیدات مجهز به سیستم عامل TiVo را در مجموعه سال 2024 خود ادغام کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،  Skyworth پنجمین شریک تلویزیون OEM TiVo است که به وستل، شارپ، Konka و آرگوس، یک خرده‌فروش بریتانیایی می‌پیوندد که در بهار امسال تلویزیون‌های مجهز به TiVo را به فروش می‌رساند. در داخل این گروه، Vestel اکنون تلویزیون های TiVo را در هفت کشور در اروپا، از جمله بریتانیا و آلمان، تحت بیش از ده مارک، از جمله JVC و Telefunken، ارسال می کند!

جان کرشنر، مدیر عامل شرکت Xperi، در صحبت‌هایش در زمان پرزنت گزارش مربوط به درآمد سه ماهه چهارم 2023، تکرار کرد که این شرکت انتظار دارد تا پایان سال 2024 تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر TiVo را در ایالات متحده آمریکا نیز عرضه کند.

استراتژی Xperi در آمریکا با توجه به رقابت با سازندگان تلویزیون مانند سامسونگ (با سیستم عامل تایزن)، LG (با سیستم عامل وب او اس) و Vizio (در حال خرید توسط والمارت)، و همچنین Roku، گوگل (Android TV)، آمازون (فایر تی وی) و Xumo، سرمایه گذاری مشترک پخش ملی Comcast-Charter؛ با یک صعود روبه‌رو خواهد شد.

 

هدف: 2 میلیون تلویزیون TiVo تا پایان سال

اما این شرکت با تمرکز اولیه خود بر اروپا، امیدوار است که از سال 2024 با 2 میلیون تلویزیون مجهز به TiVo در بازار خارج چین پایان یابد و آن را در مسیر برنامه ریزی گسترده تر برای داشتن 7 میلیون تلویزیون هوشمند با سیستم عامل TiVo در بازار تا سال 2025 قرار دهد.

کرچنر همچنین از شرکت خود خواسته است که در سال جاری حداقل یک شریک دیگر تلویزیون OEM اضافه کند.

تمرکز بر “ویدئو بر روی باند پهن”

با روی آوردن به تلویزیون پولی، TiVo به دنبال رشد پلت فرم IPTV خود است تا در نهایت کاهش کسب و کار ویدیویی قدیمی و اصلی خود را جبران کند.

TiVo در سال 2023 در این زمینه پیشرفت هایی داشت. کسب و کار IPTV تیوو شاهد افزایش 38 درصدی درآمد برای کل سال به میزان 60.02 میلیون دلار بود زیرا کسب و کار اصلی تلویزیون پولی آن با 10 درصد کاهش به 184.68 میلیون دلار رسیده بود. مجموع درآمدهای تلویزیون پولی برای کل سال 2023، دو درصد کاهش یافت. برای سه ماهه چهارم 2024، مجموع درآمدهای تلویزیون پولی 66.06 میلیون دلار بود که 1 درصد کاهش داشت.

در دسته بندی IPTV TiVo، چیزی که این شرکت دوست دارد آن را “ویدئو بر روی پهنای باند” بنامد، این شرکت همچنین در حال توسعه TiVo Broadband است، این مجموعه جدیدی از خدمات که برای مشتریان فقط پهنای باند طراحی شده است که دارای رابط TiVo، TiVo+ رایگان و تبلیغاتی است. پشتیبانی از سرویس پخش تلویزیون (FAST) و توانایی برای زیرمجموعه‌های باند پهن برای ارتقاء به یک پیشنهاد تلویزیونی با پرداخت کامل‌تر مبتنی بر IP. Buckeye Broadband، Blue Stream Fiber، Blue Ridge و Bluepeak از جمله اولین کسانی هستند که برای بسته Broadband TiVo امضا کردند.

کرچنر از این شرکت می‌خواهد که در سال جاری حداقل ده دستاورد و قرارداد شخص ثالث TiVo Broadband دیگر را به ارمغان بیاورد. TiVo سال 2023 را با 1.9 میلیون مشترک IPTV به پایان رساند، رقمی که کرچنر انتظار دارد تا پایان سال 2024 به 2.4 میلیون نفر برسد.

انتظار گسترده‌تر کرشنر این است که TiVo با نزدیک به 10 میلیون دستگاه-خانوار بر روی پلتفرم خود شامل 7 میلیون تلویزیون متصل و حدود 2.8 میلیون مشتری IPTV و 10 میلیون خودرو مجهز به پلت فرم DTS AutoStage از سال 2025 خارج شود.

با در نظر گرفتن سایر کسب و کارهای Xperi، مانند خودروهای متصل و لوازم الکترونیکی مصرفی، این شرکت درآمد 137.23 میلیون دلاری در فصل پایانی 2023 را به ثبت رساند که 1 درصد افزایش نسبت به سه ماهه قبل خود یافته است. برای کل سال 2023، درآمد این شرکت 4 درصد افزایش یافت و به 521.33 میلیون دلار رسید.

در زمان ترجمه و گردآوری این خبر توسط ایستنا، قیمت هر سهم Xperi با 22 سنت معادل 1.96 درصد افزایش به 11.47 دلار رسیده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.