5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

خبر اول

رگولاتوری

رگولیشن

March 9, 2024
9:35 شنبه، 19ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162070

ائتلاف پهنای باند آمریکا از FCC می‌خواهد که به خاطر BEAD به RDOF کمک کند و عفو موقت بدهد!

ICTna.ir – ائتلافی متشکل از 70 گروه صنعتی فعال در حوزه پهنای باند آمریکا، رگولاتور مخابراتی آمریکا، FCC، را تحت فشار قرار می دهند تا برای برندگان صندوق فرصت‌های دیجیتال روستایی RDOF (چیزی شبیه به پروژه USO در ایران) که در معرض خطر نکول در مشوق های مالی خود هستند، “یک دوره عفو کوتاه” اعطا کند تا مکان ها را واجد شرایط برای بودجه پروژه ملی فیبرنوری آمریکا موسوم به BEAD (چیزی شبیه به نهضت توسعه فیبرنوری در ایران) قرار دهند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در نامه‌ای که در این خصوص از سوی سهامداران شرکت های حوزه پهنای باند به FCC ارسال شد، ائتلافی متشکل از نزدیک به 70 گروه صنعتی پهنای باند، ISPها، رهبران جامعه صنعتی و سازمان‌های غیرانتفاعی مرتبط، از FCC درخواست کرده است که دوره کوتاهی عفو برای برندگان صندوق فرصت‌های دیجیتال روستایی (RDOF) اعطا کند تا مشوقهای مالی خود را به منظور در دسترس قرار دادن آن مکان ها برای تأمین مالی دسترسی و استقرار سهام پهن باند (BEAD) بدون مجازات‌های سنگین واگذار کنند.

این نامه نتیجه نگرانی فزاینده در مورد عدم پرداخت مشوق های طرح ملی RDOF توسط ارائه دهندگان و همچنین مشوق های طرح Connect America Fund II (CAF II) است. از آنجایی که قوانین BEAD تصریح می‌کند که مکان‌هایی که قبلاً از طریق برنامه‌های فدرال بودجه دریافت کرده‌اند، مانند RDOF و CAF II، واجد شرایط مالی BEAD نیستند، آن مکان‌ها  که برخی از روستایی‌ترین و صعب العبورترین مکان‌ها در آمریکا هستند، در خطر کنار گذاشته شدن قرار گرقته اند.

برای این منظور، ائتلاف از FCC می‌خواهد که “مکانیسمی با زمان محدود ایجاد کند که به ISPهایی که نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند، تعهدات خود را تحت برنامه‌های RDOF یا CAF II انجام دهند، اجازه دهد تا کمک‌های خود را با جریمه کاهش‌یافته رها کنند”» ایجاد کند.

 

پس زمینه ماجرا

به طور خاص، این نامه به دادخواستی اشاره دارد که در آگوست گذشته به نمایندگی از گروهی از ارائه دهندگان RDOF، معروف به ائتلاف برای برندگان RDOF، در FCC ثبت شد و درخواست “امداد اضطراری” به دلیل هزینه های ساخت و ساز پهنای باند بالاتر از حد انتظار را داشت. این گروه استدلال می کند که چنین هزینه هایی از سال 2020 “حداقل 30 درصد، اما برخی از آنها تا 100 و حتی تا 300 درصد” افزایش یافته است.

آن نامه ماه اوت، به نوبه خود از حمایت مالی اضافی برای ساخت‌های RDOF یا “یک دوره عفو کوتاه که برای برندگان RDOF خواستار آن شده بود که رگولاتوری آمریکا اجازه دهد تا تمام یا بخشی از مناطق برنده RDOF خود را بدون خسارات یا مجازات‌های دیگر رها کنند”.

بنابراین، ائتلافی که این هفته از FCC درخواست کرد، از FCC خواسته که این مهلت عفو را اعطا کند، “یا در غیر این صورت مکانیزمی برای کناره گیری ارائه کند که تضمین کند هزاران جامعه در سراسر مناطق روستایی آمریکا از مزایای اینترنت پهن باند قابل اعتماد و مقرون به صرفه بی نصیب نمی شوند.”

طبق این نامه، FCC می‌تواند با اعطای مشوق های طرح های RDOF و CAF II «که نمی‌توانند یا قصد ایجاد شبکه‌های خود را ندارند یک دوره عفو بسیار کوتاه و سریع حداکثر یک ماهه که به آنها اجازه می‌دهد تمام یا بخشی از آن را رها کنند، به برنده های این مناطق میدهد یا دستکم جریمه کمتری را به آنها تحمیل میکند. علاوه بر این، FCC می‌تواند افزایش مجازات‌ها را برای برندگانی که پس از پایان دوره عفو نکول می‌کنند، در نظر بگیرد؛ تا برندگان جایزه را تشویق کند تا مکان خود را رها کنند!

این نامه همچنین در پاورقی پیشنهاد می‌کند که برای ISPهایی که مکان‌های RDOF/CAF II خود را رها می‌کنند، NTIA یا اداره پهنای باند دولتی می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا آن ISPها واجد شرایط بودجه BEAD در آن مناطق هستند یا خیر؟

اما، همانطور که در این نامه اشاره شده است، زمان بسیار مهم است: دولت در حال حاضر شروع به برگزاری فرآیندهای چالشی خود برای تعیین مکان های واجد شرایط نهایی برای برنامه BEAD کرده اند، فرآیندی که در ماه های آینده به پایان خواهد رسید.

 

“کاملا” در قدرت FCC

نامه ای که امروز به FCC ارسال شد توسط برخی از همان گروه ها سازماندهی و امضا شد که قبلاً یک فشار موفقیت آمیز برای NTIA ترتیب داده بودند تا جایگزین هایی برای قوانین BEAD ارائه دهد که ارائه دهندگان BEAD را ملزم می کرد تا اعتبار اسنادی غیرقابل برگشتی را برای 25درصد از هزینه ها حفظ کنند.

با این حال، تا کنون، FCC مایل به اعطای تسهیلات برای دریافت کنندگان RDOF نبوده است. همانطور که جسیکا روزن وورسل، رئیس اف سی سی سال گذشته در پاسخ به درخواست سنا در مورد کمک های مالی تکمیلی، گفت : ما به اندازه ای که کل مبلغ مجاز برای RDOF کمتر از بودجه پیش بینی شده باشد، پشتوانه ذخیره ای برای تخصیص مجدد نداریم.” FCC همچنین ده ها میلیون جریمه را برای ارائه دهندگانی که قصور کرده اند پیشنهاد کرده است.

اما نگرانی‌ها وجود دارد که پیش‌فرض‌های گسترده RDOF، همراه با نقص‌هایی در نقشه پهنای باند ملی FCC که مکان‌های واجد شرایط BEAD را دیکته می‌کند، می‌تواند بسیاری از جوامع روستایی آمریکا بدون سرویس ارتباطی بکند.

ائتلاف پهنای باند در نامه امروز خود آورده است: بسیاری از برندگان مشوق های RDOF و CAF II که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند شبکه‌های خود را مستقر کنند، در ایالت‌هایی با بیشترین نیازهای اتصال مانند میسوری و می‌سی‌سی‌پی واقع شده‌اند. کمیسیون نباید به این جوامع روستایی بی‌خدمت اجازه دهد که با این نوع ضربات مضاعف مواجه شوند.

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.