اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولیشن

فرکانس

March 9, 2024
9:36 شنبه، 19ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162072

رگولاتور آمریکا با وجود اعتراض AT&T طیف فرکانسی 5G بیشتری به T-Mobile داد

ICTna.ir – با وجود مخالفت های AT&T، رگولاتور مخابراتی آمریکا، FCC، موافقت کرد که اکثر برنده های حراج فرکانس 108 در خصوص واگذاری مجوزهای طیف فرکانسی 2.5 گیگاهرتز را برای اپراتور T-Mobile صادر کند. با این حال، رگولاتوری امریکا، T-Mobile را ملزم می کند که حدود 20 مگاهرتز از طیف را در هاوایی واگذار کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، FCC نتایج اکثر حراج های طیف 2.5 گیگاهرتز را به نام T-Mobile تأیید کرد، اگرچه این شرکت را ملزم می‌کند که بخشی از طیف فرکانسی در اختیار خود را در هاوایی واگذار کند.

AT&T نگرانی‌هایی را در مورد خریدهای حراج طیف توسط T-Mobile اعلام کرده بود و استدلال کرده بود که T-Mobile با این طیف اضافی موقعیت ناعادلانه‌ای در بازار به دست خواهد آورد. علاوه بر این، FCC در اوایل سال جاری نشان داد که “اثرات رقابتی” پیروزها و دستاوردهای فرکانسی 2.5 گیگاهرتزی T-Mobile را بررسی خواهد کرد.

تایید FCC راه را برای T-Mobile هموار می کند تا قابلیت های 2.5 گیگاهرتزی بیشتری را در حدود 11هزار BTS در ایالات متحده آمریکا که بیشتر در مناطق روستایی هستند، به شبکه خود اضافه کند. این شرکت گفته است که از این طیف اضافی برای بهبود شبکه بی سیم خود از جمله در خدمات دسترسی بی سیم ثابت (FWA) استفاده خواهد کرد.

فرکانس برای سرعت و ظرفیت موجود در یک شبکه بی سیم بسیار مهم است. هرچه یک اپراتور طیف فرکانسی بیشتری داشته باشد، سرعت بیشتری می تواند ارائه دهد و مشتریان بیشتری می تواند پشتیبانی کند.

مایکل آلکامو رئیس MC Alcamo & Co یک بانک سرمایه گذاری که در طیف کار می کند، در این خصوص گفت: به نظر می رسد این یک سازش بسیار هوشمندانه است که در خدمت منافع عمومی اتفاق افتاده است. او توضیح داد که واگذاری طیف T-Mobile در هاوایی یک شرط معقول برای FCC برای تایید خرید طیف جدید توسط این اپراتور است.

 

رد چالش AT&T

حراج FCC 108 طیف میانی باند 2.5 گیگاهرتز در سال 2022 به پایان رسید. T-Mobile حدود 90 درصد از کل مجوزهای فروخته شده یا 7156 از مجموع 7872 مجوزی را که پیشنهادهای برنده دریافت کردند را به دست آورد. T-Mobile موافقت کرد که حدود 304 میلیون دلار برای این مجوزها بپردازد، این یک شوخی نسبی با توجه به مزایده باند C برای مجوزهای طیف مشابه که باعث ایجاد 81 میلیارد دلار در مناقصه های برنده شده بود، هست!

با این حال، پس از پایان حراج 108، AT&T استدلال کرد که T-Mobile “بخش بسیار بزرگی از طیف باند میانی مورد نیاز برای دامن زدن به انقلاب 5G را کنترل می کند.”

در حکم این هفته، FCC این نگرانی ها را رد کرد.

FCC در این هفته نوشت : ما دریافتیم که دادخواست AT&T در این مورد، ادعاهای خاصی را مطرح نمی کند که نشان دهد AT&T آسیب رقابتی خواهد دید.

با این حال، FCC در ارزیابی خود از طیف در هاوایی، تشخیص داد که T-Mobile باید حدود 20 مگاهرتز را در دارایی های AWS-1، AWS-3، PCS یا 2.5GHz خود واگذار کند تا بتواند توقعات طیف فرکانسی آژانس را برآورده کند.

FCC برای اولین بار جدول نمایش طیف خود را در سال 2004 معرفی کرد تا مانع از دستیابی اپراتورهای شبکه بی سیم به تمام طیف موجود در بازار شود و در نتیجه مانع از دستیابی رقبا به آن شود. این صفحه نمایش معمولاً زمانی فعال می شود که یک شرکت بیش از یک سوم کل طیف مناسب و در دسترس برای خدمات تجاری در یک بازار معین را به دست آورد.

FCC این هفته اعلان کرد: چنین صفحه‌هایی آغاز، نه پایان تحلیل رقابتی هستند. آنها به عنوان یک سقف سخت در دارایی های طیف یک واحد تجاری عمل نمی کنند، بلکه تجزیه و تحلیل رقابتی بیشتر را به عنوان بخشی از بررسی موردی کمیسیون انجام می دهند.

پس از واگذاری 20 مگاهرتز در هاوایی، T-Mobile حداکثر 350 مگاهرتز را در هاوایی نگه خواهد داشت. این در مقایسه با AT&T که تا 145 مگاهرتز در هاوایی و تا 127 مگاهرتز در اختیار ورایزون در اختیار دارد هنوز هم دارایی فرکانسی قابل توجهی است.

FCC این هفته اعلان کرد: توجه می کنیم که T-Mobile مقادیر قابل توجهی از طیف را در این بازارها در مقایسه با سایر ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه مهم در اختیار دارد. اما آژانس گفت که پس از واگذاری 20 مگاهرتز از طیف، دارایی های T-Mobile به طور کلی تنها 3.5 مگاهرتز افزایش خواهد یافت.

 

مرجع حراج

T-Mobile برای طیف در حراج 108 FCC هزینه بسیار کمی پرداخت کرد زیرا تنها اپراتور بزرگ شبکه 5G است که از لایسنس های 2.5 گیگاهرتز در شبکه خود استفاده می کند، چراکه این مجوزها بیشتر در مناطق روستایی آمریکا قرار دارند و به دلیل اینکه طیف کلی کمتری نسبت به حراج هایی مانند C-band در دسترس بود.

با این حال، FCC برنده طیف مزایده 108 T-Mobile را پس از حراج رسما اعلام نکرد، زیرا مدت کوتاهی پس از پایان حراج، آژانس اختیارات خود را در کنگره برای مدیریت مجوزهای طیف از دست داد. این توسعه از نبرد جاری در واشنگتن بر سر آینده باند طیف 3.1-3.45 گیگاهرتز ناشی می شود.

از آنجایی که FCC از صدور مجوز T-Mobile در حراج 108 خود، خودداری کرد، T-Mobile موضوع را به کنگره برد. تی موبایل متحدی به نام سناتور جان کندی، سناتور جمهوری خواه لوئیزیانا از سال 2017 پیدا کرده که موفق شد قانون اجرای مجوزهای مرجع طیف 5G را از طریق کنگره حفظ کند. این قانون FCC را ملزم می‌کند تا مجوزهای طیف مزایده 108 را تا 18 مارس 2024 صادر کند. و حالا، FCC پس از بررسی کوتاهی این مجوزها “بالاخره” صادر کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.