اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

خبر اول

March 12, 2024
9:22 سه شنبه، 22ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162091

رشد فرعی Internet Air اپراتور AT&T تا اواخر 2025 به اوج خود می‌رسد

ICTna.ir – اپراتور AT&T راهنمای مشترکی را برای «Internet Air»، محصول جدید دسترسی بی سیم ثابت (FWA) خود ارائه نکرده است اما مرکز مطالعاتی New Street Research فرض می‌کند که این آفر تا اواخر سال 2025 به حداکثر 180هزار مشترک در هر فصل به یوزر بیس ای تی تی اضافه خواهد کرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، AT&T سرویس Internet Air را به صورت تجاری در آگوست گذشته راه اندازی کرد و اخیراً این پیشنهاد را به نزدیک به 60 منطقه گسترش داده است. سرویس دسترسی بی سیم بدون سقف و بدون قرارداد (FWA) معمولاً از 55 دلار در ماه شروع می شود، اما زمانی که مشتریان آن را با سرویس تلفن همراه AT&T به صورت باندل خریداری کنند، به 35 دلار در ماه کاهش می یابد.

AT&T اینترنت ایر را راهی برای “شکار” مشتریان DSL و تکمیل تمرکز اصلی خود بر روی پهنای باند مبتنی بر فیبر می داند. AT&T شست و هفت هزار مشتری اینترنت ایر را در سه ماهه چهارم 2023 به سبد مشترکینش اضافه کرد و مجموع آن را به 93هزار مشترک رساند.

AT&T از اینترنت ایر به اندازه T-Mobile و ورایزون برای محصولات FWA مربوطه خود استفاده نمی کند؛ T-Mobile حدود 541هزار مشترک از آنها را در فصل چهارم سال 2023 به یوزربیس خود اضافه کرد در حالی که ورایزون 375هزار مشترک جذب کرد.

جان استنکی، مدیر عامل AT&T در گزارش اخیر خود در زمان ارائه نتایح درآمد سه ماهه چهارم 2023 شرکتش در این خصوص گفت: انتظار ندارم که ما محصول اینترنت ایر را به همان شیوه ای که برخی دیگر در بازار امروز آن را پیش می برند، پیش ببریم .

AT&T نیز هیچ راهنمایی مشترکی برای اینترنت ایر ارائه نکرده است.

 

امتیاز بالای FWA AT&T: حدود 180هزار مشترک در هر فصل

اما نیو استریت ریسرچ پیش‌بینی اولیه‌ای را منتشر کرده است که فرض می‌کند تا اواخر سال 2025 به اوج رشد زیربنای اینترنت ایر در حدود 180هزار مشترک اضافه در هر سه ماهه می‌رسد. انتظار می‌رود این روند اوج بین شش تا هشت فصل ادامه یابد، البته اگر AT&T همان مسیر T-Mobile و ورایزون را دنبال کند.

پیش بینی AT&T FWA
اعداد فرعی به هزار می باشد. (منبع: New Street Research)

 

اما این پیش‌بینی با یک اخطار بزرگ همراه است: «جاناتان چاپلین»، تحلیلگر نیو استریت ریسرچ، توضیح داد: شرکت به ما فرصت چندانی برای ادامه دادن نداده است، و بنابراین ما در این مرحله اعتقاد محدودی به پیش‌بینی داریم. تمام چیزی که آنها گفته اند این است که انتظار دارند از سرعت فعلی شتاب بگیرند، اما انتظار ندارند تعداد مشترکانش را را با سرعت ورایزون یا T-Mobile اضافه کنند. این طیف گسترده ای را ایجاد می کند.

اما او می بیند که AT&T مسیر مشابهی را در پیش گرفته است که T-Mobile و ورایزون در مراحل اولیه راه اندازی FWA مربوطه خود در پیش گرفتند.

نمودار تراز راه اندازی Verizon، AT&T و T-Mobile FWA
تعداد مشترکین به هزار. (منبع: New Street Research)

او میگوید: با احتساب کسب و کار مشتریان FWA، ما گمان می کنیم که AT&T کمی جلوتر از T-Mobile در سه ماهه اول پیش خواهد رفت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.