رسانه‌های اجتماعی

March 4, 2024
11:33 دوشنبه، 14ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162102

«صفحه اول اینترنت» ۶٫۵ میلیارد دلاری می‌شود

منبع: Zoomit

عرضه‌ی اولیه‌ی سهام ردیت می‌تواند ارزش این پلتفرم را به ۶٫۵ میلیارد دلار برساند.

به‌گزارش CNBC، ردیت قصد دارد عرضه‌ی اولیه سهام خود را بین ۳۱ تا ۳۴ دلار به‌ازای هر سهم قیمت‌گذاری کند که می‌تواند ارزش بازار آن را به بیش از ۶٫۵ میلیارد دلار برساند. ردیت به‌دلیل اینکه از ساخت محتواهای زیادی میزبانی می‌کند، به «صفحه‌ی اول اینترنت» معروف است.

کارمندان اجازه خواهند داشت سهام ردیت را در طول عرضه‌ی اولیه بفروشند. ردیت زمانی‌که آخرین‌بار در سال ۲۰۲۱ سرمایه‌ی ۱٫۳ میلیارد دلاری جذب کرد، ارزش بازار خصوصی ۱۰ میلیارد دلاری داشت.

سهام سم آلتمن در ردیت بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارزش خواهد داشت. مدیرعامل OpenAI در سال ۲۰۱۴ سرمایه‌ای ۵۰ میلیون دلاری را روانه‌ی ردیت کرد و در آن زمان گفت که ۹ سال است به‌صورت روزانه از ردیت استفاده می‌کند. آلتمن از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ در هیئت‌مدیره‌ی ردیت حضور داشت.

براساس آخرین پیش‌بینی‌ها، ردیت ۸۰۴ میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۳ به جیب زد که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۲۰ درصدی درآمد سالانه است. ضرر خالص این شرکت از ۱۵۸٫۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ به ۹۰٫۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت.

سال ۲۰۲۳، تعداد زیادی از ادمین‌های ردیت، جوامع یا ساب‌ردیت‌های خود را در اعتراض به تغییر سیاست‌های شرکت درباره‌ی API قفل کردند. توسعه‌دهندگان متفرقه از API به‌منظور ساخت اپلیکیشن برپایه‌ی این پلتفرم استفاده می‌کنند.

تغییر یادشده باعث می‌شد برخی از توسعه‌دهندگان برحسب میزان استفاده از API، مجبور شوند برای دسترسی به آن هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند.

ردیت گفت که تغییرات قیمت‌گذاری API باید انجام شود؛ چراکه شرکت‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی از داده‌های این شرکت استفاده می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.